سایت تفریحی سرگرمی

ساخت وبلاگ

مدل‌های جدید لباس مجلسی زنانه بلند

شیک ترین لباس های سال

مدل‌های جدید لباس مجلسی زنانه بلند

زیباترین مدل لباس بلند

مدل‌های جدید لباس مجلسی زنانه بلند

لباس جدید مجلسی

مدل‌های جدید لباس مجلسی زنانه بلند

زیباترین مدل لباس سال ۹۵

مدل‌های جدید لباس مجلسی زنانه بلند

زیباترین لباس گیپور سال ۹۵

مدل‌های جدید لباس مجلسی زنانه بلند

زیباترین مدل لباس نامزدی

سایت تفریحی سرگرمی...
ما را در سایت سایت تفریحی سرگرمی دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : استخدام کار pride بازدید : 166 تاريخ : جمعه 27 فروردين 1395 ساعت: 0:34

«اى حبیب من بشارت باد تو را که از هر شدّت و سختى نجات یافتی» و زمانی که فرد از او می‌پرسد تو کیستی؟ می‌گوید: من ثواب آن نمازم که در شب لیله الرغائب فلان سال خواندی و امشب به نزد تو آمده‌ام تا در کنار تو و مونس تنهایی تو باشم و تو را از وحشت و عذاب رها کنم و چون در صور دمیده شود، سایه ای بر سر تو باشم. خوشحال باش که در عرصه قیامت خیر و خوبی از تو دور نخواهد شد.

اولین شب جمعه ماه رجب، به شب آرزوها یا لیله الرغائب مشهور است. در این شب اعمال خاصی از پیامبر اکرم (ص) وارد شده و فضیلت بسیار برای آن ذکر شده است. از فضیلت‌های به‌جا آوردن اعمال شب آرزوها این است که پیامبر (ص) فرموده‌اند هر کس این اعمال را انجام دهد، گناهان بسیار او به دلیل انجام این اعمال بخشیده می‌شود و در هنگام شب اول قبر، ثواب این نماز به صورتی زیبا و و با رویی گشاده و زبانی فصیح به سوی او می‌آید و می‌گوید:

«اى حبیب من بشارت باد تو را که از هر شدّت و سختى نجات یافتی» و زمانی که فرد از او می‌پرسد تو کیستی؟ من روئى بهتر از روى تو ندیده‌ام و کلامى شیرین‌تر از کلام تو نشنیده‏ام و بویى بهتر از بوى تو نبوییده‌ام؟ آن چهره نورانی می‌گوید: من ثواب آن نمازم که در شب لیله الرغائب فلان سال خواندی و امشب به نزد تو آمده‌ام تا در کنار تو و مونس تنهایی تو باشم و تو را از وحشت و عذاب رها کنم و چون در صور دمیده شود، سایه ای بر سر تو باشم.و خوشحال باش که در عرصه قیامت خیر و خوبی از تو دور نخواهد شد.

نحوه به جا آوردن آن اعمال و این نماز این است که:

روز پنجشنبه اول ماه روزه می‌گیرید و در هنگام غروب آفتاب، بین نماز مغرب و عشا، دوازده رکعت نماز بخوانید ، در هر رکعت، یک مرتبه سوره حمد و سه مرتبه سوره قدر و دوازده مرتبه سوره توحید بخوانید و هر دو رکعت نماز را با یک سلام تمام کنید. و بعد از اتمام دوازده رکعت هفتاد مرتبه بگویید:

اَللّهُمَّ صَلِّ عَلى‏ مُحَمَّدٍ النَّبِىِّ الْأُمِّىِّ وَعَلى‏ آلِهِ

پس به سجده بروید و هفتاد مرتبه بگویید:

سُبُّوحٌ قُدُّوسٌ رَبُّ الْمَلائِکَهِ وَالرُّوحِ

پس ‏سر از سجده بردارید و هفتاد مرتبه بگویید:

رَبِّ اغْفِرْ وَارْحَمْ وَتَجاوَزْ عَمَّا تَعْلَمُ اِنَّکَ اَنْتَ الْعَلِىُّ الأَعْظَمُ

پس باز به سجده بروید و هفتاد مرتبه بگویید:

سُبُّوحٌ قُدّوُسٌ رَبُّ الْمَلائِکَهِ وَالرُّوحِ

پس حاجت خود را بگویید که انشاءاللَّه برآورده خواهد شد.

سایت تفریحی سرگرمی...
ما را در سایت سایت تفریحی سرگرمی دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : استخدام کار pride بازدید : 155 تاريخ : پنجشنبه 26 فروردين 1395 ساعت: 23:34

انواع مختلف ماهی، مرغ و گوشت کباب شده را می توان در سفره پادشاهان آل سعود یافت.این سخنان “ایمن بغدادی” آشپز مخصوص خاندان آل سعود است که از ۲۰ سال قبل در خدمت سفره این خاندان است.به نقل از این آشپز ۵۳ ساله نوشت که ۲۰ سال قبل کارش را با پخت ماهی برای پادشاهان آل سعود در جشن های خصوصی و رسمی آغاز کرد.
وقتی “عبدالله بن عبدالعزیز” قدرت را در عربستان به دست گرفت، برای اولین بار ۹ سال قبل در “جازان” اقدام به پختن گوسفند درسته نمود.ایمن، ملک فهد و عبدالعزیز را رو در رو ندید اما برایشان غذاهای بسیاری شامل ماهی و گوشت پخت و اینک در خدمت ملک سلمان است که البته وی را دیده و با او ملاقات کرده است.مهمترین هنر وی پخت یک نوع ماهی خاص برای میهمانی های بزرگ است که وزن هر یک از آنها بیشتر از ۱۳ کیلوگرم است، و به شکل درسته طبخ می شود.پادشاهان آل سعود، ترجیح می دهند ماهی، سرخ شده و بدون ادویه و فقط با نمک پخت شود، همچنین گوسفند درسته بریان همراه با برنج سفید، خشکبار، بادام هندی، کشمش، بادام اما بدون ادویه و فقط با نمک دیگر غذای مورد علاقه پادشاهان سعودی است.

وی گفت: با توجه به مناسبت ها و میهمانی هایی که عمدتا سران کشورهای مهم در آن شرکت دارند، هر غذای خوشمزه شامل گوشت، مرغ، برنج، ماهی و پرنده متناسب با سلیقه های مختلف سر سفره یافت می شود.البته ایمن تأکید کرد که پختن غذا برای پادشاهان مسئولیت بزرگی است که به همین دلیل در ابتدای کار بسیار می ترسید.همچنین وی در سفرهای خارجی خصوصی و نه رسمی با پادشاهان و شاهزادگان آل سعود همراه است.

وی اظهار داشت که افتخار می کند که می تواند ماهی ۱۳ کیلوگرمی را به شکل کامل سرخ و آن را به گونه ای تزیین کند که میهمانان فکر می کنند دکوری است، اما سر سفره متوجه می شوند آن ماهی غذایی آماده خوردن می باشد.این اسراف خاندان آل سعود در حالی انجام می شود که سیاست های صرفه جویی اقتصادی این خاندان به خاطر پرداخت هزینه جنگ های یمن و سوریه باعث گسترش فقر در این کشور ثروتمند شده است.

سایت تفریحی سرگرمی...
ما را در سایت سایت تفریحی سرگرمی دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : استخدام کار pride بازدید : 227 تاريخ : پنجشنبه 26 فروردين 1395 ساعت: 23:34

فال

برای آگاهی از اتفاقات پیش روی خود و برنامه ریزی بهتر برای برای یک روز خود با فال های روزانهسپیده همراه باشید :

فال روزانه متولدین فروردین

تمرکز خود را روی برنامه های بزرگ در زندگی بگذارید. چشم اندازهای بزرگ تر داشته باشید. روی همه اشتیاقات و هیجانات خود اشراف داشته باشید. به این ترتیب می توانید مفیدتر و بهتر برای آینده طرح ریزی کنید و دقیقا در همان مسیری قرار بگیرید که موجب خوشحالی شما می شود. پیش از انجام هر کاری یا بیان هر تصمیمی حتما دوبار در مورد آن فکر کنید. این در مورد برنامه ریزی برای تفریح و سرگرمی هم مصداق دارد.

فال روزانه متولدین اردیبهشت

خوشا به شما! امروز می توانید برای همه بخش های زندگی خود برنامه ریزی کنید و برای کارهای در دست انجام، لیست تهیه کنید. امروز بد نیست به مسایل و مشکلات خانوادگی نیز توجه داشته اشید. اگر به رسیدگی نیاز دارند، حتما آنها را انجام دهید و پشت گوش نیندازید. برای اینکه کارهایتان انجام شوند، روی زمان بندی کارها خیلی تاکید داشته باشید.

فال روزانه متولدین خرداد

پیش از اینکه حرف بزنید حتما به آن فکر کنید. بدون فکر هیچ قولی ندهید یا حتی حرف های ساده را هم به زبان نیاورید. شما به طور ذاتی دوست دارید دیگران را جذب خود کنید. اما با حرف زدن نمی توانید این کار را انجام دهید. ممکن است کارهایی انجام دهید یا حرف هایی بزنید که نتیجه خوبی نداشته باشد یا اثرات منفی آن به خودتان باز گردد. بهتر است خیلی در مورد سوال های ذهنی خود با اطرافیان حرف نزنید و اگر مساله ای دارید، با مطالعه و تحقیق آن را برطرف کنید نه با مشورت!

فال روزانه متولدین تیر

امروز مسایل مالی برایتان حکم فان و خنده دارند و نمی توانید خیلی دقیق و درست در مورد آنها تصمیم گیری کنید. به هیچ عنوان در مورد سرمایه گذاری مالی برنامه ریز نکنید و حتی قولی هم ندهید. شاید اطرافیان شما را به خرید ملک یا سرمایه گذاری ترغیب کنند اما به حرف آنها توجه نکنید. دست‌کم امروز این کار را انجام ندهید. امروز تمرکز شما پایین است و توان تشخیص درست را از غلط ندارید. بیشتر به تفریح یا بودن در میان دوستان فکر کنید تا مسایل مهم زندگی.

فال روزانه متولدین مرداد

اگر امروز خیلی فرصت خودنمایی ندارید، بهتر است روی مسایل مالی و دارایی های خود متمرکز شوید. بهتر است نگاه خود به مسایل زندگی را توسعه دهید. اگر حتی توان تمرکز روی مسایل مهم را ندارید، نقشه های ذهنی خود را یادداشت کنید تا سر فرصت و در یک زمان مناسب در مورد آن فکر و همه جزئیات آنها را بررسی کنید. بد نیست امروز بیشتر شنونده باشید و حرف هایی که دیگران می گویند را بدون هیچ واکنش منفی یا جبهه گرفتن در مقابلشان، قبول کنید. این را به خاطر داشته باشید همیشه از میان حرف های اطرافیان می توان مسایل تازه ای آموخت.

فال روزانه متولدین شهریور

خیلی آهسته از آسمان رویاها پایین بیایید و روی کارهای خود متمرکز شوید. امروز باید پایتان روی زمین باشد و به مسوولیت های خود رسیدگی کنید. البته خیلی در مور خود یا برنامههایتان حرف نزنید. اگر ایده های خاصی به ذهنتان می رسد، سریع و با صدای بلند آن را جار نزنید. بهتر است کمی به خود فرصت دهید و در فرصتی مناسب به جزئیات آن رسیدگی کنید. اگر استرس دارید، در میانه روز کمی بخوابید، ماساژ بروید یا یوگا کنید.

فال روزانه متولدین مهر

خیلی مواقع دیگران تصور می کنند شما نمی توانید به طور یقین تصمیم گیری کنید. اما امروز خوشبختانه در این امر مشکلی نخواهید داشت. به خوبی به مسایل کنار می آیید و می توانید همه جوانب آن را ببینید و برای آنها راهکار پیدا کنید. توان شما برای همکاری با دیگران زیاد است و به واسطه درک خوبی که از آنها و موقعیتشان دارید، می توانید حتی کمک حال آنها نیز باشید. از اینکه کار و تفریح را با هم یکی کنید، هیچ هراسی نداشته باشید. بد نیست به فضای کار خود کمی شادی ببخشید.

فال روزانه متولدین آبان

امروز وابستگی خاصی به خانه دارید و همه آرامش خود را در خانه احساس می کنید. البته از طرفی هم نمی توانید تمرکزی که می خواهید را در خانه داشته باشید. یعنی بین دو روند متفاوت گرفتار شده اید و نمی دانید کدام یک بهتر است. اما به صورت کلی، آرامش و راحتی شما امروز در خانه و میان اعضای خانواده ایجاد می شود. اگر خیلی به سلامتی خود اهمیت نمی دهید، امروز زمانش رسیده تا بیشتر روی سلامت روحی و جسمی خود تمرکز کنید. ورزش و تغذیه سالم را در دستور کار خود قرار دهید.

فال روزانه متولدین آذر

شانس همیشه سراغ آدم نمی آید. باید برای قبول آن آمادگی داشته باشید. به همه موقعیت ها و فرصت هایی که برایتان ایجاد می شود، توجه داشته باشید و ساده از کنار آنها رد نشوید. همیشه خوش‌بین باشید و این را به یاد داشته باشید شما مسافر کائنات هستید و هر چه خداوند برایتان در نظر گرفته باشد، بدون شک بهترین است. شاید گاهی در مشکلات غرق شوید اما شک نکنید که حکمتی در آن است. البته این را هم در نظر بگیرید که همه چیز روی شانس استوار نشده و به تلاش و توجه شما نیز نیاز دارد.

فال روزانه متولدین دی

با اینکه برنامه های زیادی در سر دارید اما شاید به درستی ندانید چطور و از چه مسیری می توانید به اهداف برسید. برای این منظور باید مشورت و تحقیق کنید. حرف های دیگران را بشنوید و اگر موردی ناخوشایند هم در این میان وجود داشت، خیلی تدافعی و عصبی واکنش نشان ندهید. برخی از مسایل زندگی در ابتدا چالش‌برانگیز و دشوار به نظر می رسند اما در ادامه متوجه می شوید که نه تنها سخت نیستند بلکه بسیار هم کمک کننده هستند. این را بدانید که بدون زحمت و سختی نمی توانید به نیازهای خود دست پیدا کنید.

فال روزانه متولدین بهمن

ماندن یا رفتن؟ این سوالی است که امروز همه جانبه ذهن شما را درگیر کرده است. از یک طرفمی خواهید مستقل باشید و از طرف دیگر، می دانید به تنهایی نمی توانید خیلی از کارها را انجام دهید. در مورد ارتباط های اجتماعی، کاری و حتی خانوادگی بیشتر فکر کنید. شاید لازم باشد در برخی موارد، تجدیدنظر کنید. با صداقت به خود، ترس ها و خواسته های درونی خود نگاه کنید. وقتی بتوانید با خود صادق باشید، بسیاری از مشکلات خود را می توانید از بین ببرید.

فال روزانه متولدین اسفند

خیلی سخت نگیرید. با اینکه از نظر روحی یک اجبار شدید برای انجام برخی مسایل را در خود حس می کنید، اما نرمال تر رفتار کنید. سعی کنید. مسایل را ساده بگیرید. اگر خیلی اوکی نیستید و سریع عصبی می شوید، لازم نیست خودتان را در غار تنهایی پنهان کنید. فقط زیپ دهان خود را بکشید. امروز بیشتر شنونده باشید یا گوینده. این را بدانید در میان حرف های دیگران مسایل بسیار ارزشمندی در کشف خواهید کرد که برای رابطه عاطفی یا حتی مسایل کاریتان مفید هستند.

سایت تفریحی سرگرمی...
ما را در سایت سایت تفریحی سرگرمی دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : استخدام کار pride بازدید : 133 تاريخ : چهارشنبه 25 فروردين 1395 ساعت: 14:33

۳۰۰۱۰۳۳

سالاد الویه غذایی است که در ایران شکل گرفته و به قول معروف «من‌درآوردی» است. البته به یک غذای روسی کمی شباهت دارد با این تفاوت که در آن به جای سس مایونز از روغن زیتون استفاده می‌شود و برعکس سالاد الویه تمام مواد از سیب‌زمینی تا خیارشور را نگینی خرد می‌کنند و سیب‌زمینی‌هایش خیلی نرم نیستند که بافت خود را از دست بدهند. پیازچه نیز از دیگر مواد تشکیل‌دهنده این غذاست.

نکته‌هایی که باید در تهیه سالاد الویه به آن‌ها توجه کرد:

۱- برای خوش طعم کردن این سالاد هویج را با کمی شکر یا عسل بخارپز و به صورت نگینی خرد کنید و به سایر محتویات بیفزایید.

حتما بخوانید  طرز تهیه سالاد مدیترانه ای رژیمی

۲- برخی افراد به سالاد الویه فلفل دلمه‌ای، ذرت یا کالباس اضافه می‌کنند اما این کار را توصیه نمی‌کنم زیرا نه تنها طعم مناسبی ایجاد نمی‌کند، بلکه غذای به دست آمده دیگر سالاد الویه نخواهد بود.

۳- چاشنی و ادویه مناسب این غذا، فلفل سیاه و کمی آب‌لیموی تازه است. آب‌لیمو را فقط باید به اندازه‌ای اضافه کرد که بویتخم‌مرغ پخته را بپوشاند و سالاد ترش نشود.

۴- بهتر است خیارشورها را قبل از افزودن بشویید و بعد نگینی و بسیار ریز خردشان کنید آنگاه آن‌ها را در سبدی بریزید و بگذارید تا کاملاً آبشان گرفته شود. این کار هم باعث می‌شود سالاد آب نیندازد و هم بوی نامناسب و ترشیدگی از غذا به مشام نرسد.

۵- همراه این غذا فقط نان آن هم نان‌های سنتی مانند نان بربری یا سنگک را به شما توصیه می‌کنم که البته بهتر استسبوس‌دار باشند.

۶- از رنده کردن مواد غذایی مانند هویج یا خیار شور جدا خودداری کنید زیرا این کار باعث می‌شود سالاد الویه آب بیندازد.

۷- برای آنکه ماندگاری این غذا افزایش پیدا کند، فقط به میزان مصرف هر وعده به محتویات سالاد سس مایونز اضافه کنید زیرا در غیر این صورت به سرعت فاسد خواهد شد.

سایت تفریحی سرگرمی...
ما را در سایت سایت تفریحی سرگرمی دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : استخدام کار pride بازدید : 159 تاريخ : چهارشنبه 25 فروردين 1395 ساعت: 14:33

ساناز زرین مهر هنروری که در “ساختمان پزشکان” نقش‌های کوتاهی را ایفا کرده بود هم به شبکه ماهواره‌ای جم پیوست. البته ناگفته نماند که بیشتر سینمایی‌ها معتقدند، نمی‌شود نام بازیگر بر روی این فرد نهاد چرا که فقط به صورت کارآموز ظاهر شده است.

سایت تفریحی سرگرمی...
ما را در سایت سایت تفریحی سرگرمی دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : استخدام کار pride بازدید : 142 تاريخ : دوشنبه 23 فروردين 1395 ساعت: 13:49

۳۰۰۱۰۱۲

روانشناسی گروه های خونی

عملکرد مغز و دستگاه عصبی خیلی بیشتر از آنچه فکرش را می‌کنید با خون و ویژگی‌های آن مرتبط است؛ حتی نوع گروه خونی هم می‌تواند در سبک زندگی شما تاثیر بگذارد. واقعیت این است که هیچ‌کدام از ما نمی‌توانیم گروه خونی‌مان را انتخاب کنیم و به خاطر نوع آنتی‌ژنی که روی گلبول‌های قرمز خون‌مان قرار گرفته، بدون اینکه بدانیم در معرض بعضی آسیب‌های احتمالی هستیم. اما در این میان، بخش مهمی از کار دست خودمان است. ما با انتخاب سبک زندگی‌مان می‌توانیم تاثیر بد گروه‌های خونی را افزایش دهیم و با دیدن نیمه‌پر لیوان، آب بیشتری درون آن بریزیم.

در این مطلب، ابتدا سراغ ویژگی‌های مختلف افراد دارای گروه‌های خونی مختلف رفته‌ایم و در بخشی دیگر، راه‌حل‌هایی را برای غلبه بر مشکلات هر گروه خونی بیان کرده‌ایم. توصیه‌های ما را جدی بگیرید چون داده‌های‌مان را از سایت رسمی دکتر «پیتر دادامو»، پزشک درمان‌های طبیعی ترجمه کرده‌ایم.

گروه A زود عصبانی می‌شوند

افراد دارای گروه خونی A هورمون کورتیزول بیشتری در بدن‌شان ترشح می‌شود. این هورمون باعث ایجاد استرس می‌شود. به همین دلیل به چنین افرادی توصیه شده تا ورزش‌هایی مثل یوگا را برای کاهش تشویش‌شان‌ انجام دهند. کسانی که گروه خونی‌شان A باشد، احتمالا زودتر عصبی می‌شوند و دیرتر از دیگران اعصاب‌شان آرام می‌شود.

گروه B مراقب قلب‌شان باشند

بنابر تحقیقاتی که در سال ۲۰۱۲ در دانشگاه هاروارد انجام شد، افراد با گروه خونی غیر O بیشتر از دیگران در معرض مشکلات قلبی و عروقی قرار می‌گیرند و از بین این گروه‌ها نیز آنهایی که گروه خونی‌شان AB باشد، بیشتر از دیگران در معرض خطر هستند. شانس ابتلای این گروه نسبت به دیگران ۲۳ درصد بیشتر است. دکتر «لوکی» استاد دپارتمان تغذیه‌ این دانشگاه می‌گوید: «با وجود اینکه مردم نمی‌توانند گروه خونی‌شان را تعیین کرده یا آن را تغییر دهند، این تحقیقات به فیزیولوژیست‌ها کمک می‌کند تا ویژگی‌هایی که باعث افزایش ابتلا به بیماری‌های مختلف می‌شود را پیدا کنیم.»

AB گروه فراموشکاران

نتیجه ‌تحقیقاتی که اخیرا انجام شده نشان می‌دهد، کسانی که گروه خونی‌شان AB باشد، ۸۲ درصد بیشتر از دیگران در معرض مشکلات مربوط به یادآوری خاطرات یا اتفاقات هستند. این افراد از نظر زبانی و تمرکز هم نسبت به گروه‌های خونی دیگر ضعیف‌تر عمل می‌کنند.

یکی از دلایل اصلی این ویژگی به خاطر پوشش‌های پروتئینی به نام فاکتور انعقادی شماره هشت روی گلبول‌های قرمز آنهاست که احتمالا باعث کاهش جریان خون در مغز می‌شود.

دکتر «ماری کاشمن»، سرپرست یک گروه تحقیقاتی در زمینه‌ گروه‌های خونی می‌گوید: «از آنجایی که فاکتور انعقادی شماره هشت به طور مستقیم با نوع گروه خونی افراد مرتبط است، احتمالا ارتباطی بین گروه خونی و اختلال‌های خاص خونی وجود دارد.»

گروه O نگران سرطان نباشند!

گروهی از محققان دانشگاه «یل» که درباره‌ عفونت‌های باکتریایی مطالعه می‌کنند، می‌گویند: «احتمال بالایی وجود دارد که افراد دارای گروه خونی O نسبت به دیگران کمتر در خطر ابتلا به سرطان معده قرار داشته باشند. این نتیجه براساس تحقیقاتی گرفته شده که روی نوع خاصی از باکتری‌ها انجام شده است.

باکتری هلیکوباکتر پیلوری که در روده‌ انسان زندگی می‌کند، نقش مهمی در ابتلا به سرطان معده دارد؛ بنابراین تحقیقات، کسانی که گروه خونی‌شان به جز O باشد، خون‌شان ویژگی‌هایی دارد که به رشد این باکتری‌ها کمک می‌کند. دارندگان گروه خونی O چنین ویژگی را ندارند و خیال‌شان بابت سرطان معده باید راحت‌تر باشد.

چطور با مشکلات گروه خونی‌مان کنار بیاییم؟

دکتر «پیتر دادامو» پزشک درمان‌های طبیعی در وب‌سایتش به افراد در هر گروه خونی توصیه‌هایی کرده است. سفارش‌های او به‌راحتی نوشتن برنامه‌ کار روزانه یا ارتباط داشتن با دوستان است؛ کارهای ساده‌ای که خیلی راحت می‌توان آنها را انجام داد

گروه O

– برای خودتان هدف کوتاه‌مدت، میان‌مدت و بلندمدت تعیین کنید تا فشار کاری‌تان کمتر شود.

– سعی کنید هر کاری را آرام‌آرام انجام دهید و با یک دست چند هندوانه برندارید.

– همه‌جور مواد خوراکی بخورید؛ حتی شده به صورت اسنک و میان‌وعده.

– غذای‌تان را آرام‌آرام بخورید. بعد از اینکه غذا را داخل دهان‌تان قرار دادید چنگال را کنار بشقاب‌تان بگذارید و خوراک را سر فرصت بجوید.

– تصمیم‌های خیلی بزرگی را که با پول‌های هنگفت مرتبط هستند و استرس‌تان را بیشتر می‌کنند، نگیرید.

– وقتی عصبی هستید، یک حرکت فیزیکی انجام دهید؛ مثلا ورزش کنید.

– دست‌کم چهار بار در هفته، روزی ۱۳ تا ۴۵ دقیقه ورزش هوازی انجام دهید.

– مصرف شکر را کمتر کنید، تنباکو و سیگار را هم دور بریزید.

گروه A

– مثل آدم‌های خلاق زندگی کنید.

– برای انجام کارهای روزانه برنامه داشته باشید.

– دیرتر از ساعت ۱۱ شب به تختخواب نروید و روزانه بیشتر از هشت ساعت بخوابید. زیاد در بیدار شدن معطل نکنید و زود از تختخواب بیرون بروید.

– در طول ساعت‌های کاری، دو بار و هر بار به مدت ۱۲ دقیقه ورزش‌های کششی انجام داده یا کمی قدم بزنید. تنفس عمیق را هم فراموش نکنید.

– اول روزتان را با یک خوراک پر از پروتئین آغاز کنید اما شب‌ها خوراک پروتئینی کمتری بخورید.

– وقتی عصبی هستید، چیزی نخورید.

– خوراک‌های کم‌حجم اما مقوی بخورید.

حتما بخوانید  چند فرشته برای دوزخ گمارده شده اند؟

– سه بار در هفته و هر بار به مدت ۳۰ تا ۴۰ دقیقه در ورزش‌های آرامش‌بخش مثل یوگا شرکت کنید.

– برنامه‌های منظمی برای چکاب قلب و سرطان داشته باشید.

– همیشه خوراک‌تان را خیلی خوب بجوید. این کار به هضم بهتر خوراک کمک می‌کند.

گروه B

– چیزی که می‌خواهید به دست بیاورید را تجسم کنید. شما قدرت تخیل خوبی دارید و با این توانایی به چیزهایی که دنبالش هستید، می‌رسید.

– روزانه حداقل ۲۰ دقیقه در برنامه‌های خلاقانه که تمرکز شما را می‌طلبد، شرکت کنید.

– شب‌ها زودتر از ساعت ۱۱ به تختخواب بروید و روزی هشت ساعت بخوابید. خواب به بهبود گردش خون شما کمک می‌کند.

– در طول استراحت‌های روزانه‌تان از مدیتیشن برای آرام شدن استفاده کنید.

– کسانی که این گروه خونی را دارند، ذاتا آدم‌های اجتماعی هستند. در برنامه‌های اجتماعی مختلف شرکت کنید و از آنها لذت ببرید.

– دارندگان این گروه خونی، شانس بیشتری برای ابتلا به زوال عقل دارند. بیشتر از قبل ورزش‌های ذهنی مثل حل کردن جدول را انجام دهید. می‌توانید آموختن یک زبان تازه را هم امتحان کنید.

گروه AB

– ارتباطات اجتماعی‌تان را گسترش دهید اما از محیط‌های خیلی رقابتی کنار بکشید.

– یک برنامه‌ جمع و جور از هدف‌های بلندمدت، میان‌مدت و کوتاه‌مدت‌تان فراهم کنید تا سرتان بی‌خودی شلوغ نشود.

– برنامه‌های‌تان را طوری بچینید که مجبور نباشید در یک زمان چند هندوانه بردارید.

– دو بار در هفته و هر بار حدود ۴۵ تا ۶۰ دقیقه را به ورزش‌های کششی، مدیتیشن و یوگا اختصاص دهید.

– در فعالیت گروهی که اطراف‌تان می‌بینید شرکت کنید و ارتباط‌تان با دیگران را از دست ندهید. شما ذاتا آدمی اجتماعی هستید.

– کاری را که به تنهایی انجام داده و از آن لذت می‌برید انتخاب کنید. شما از انجام کارها یا ورزش‌های انفرادی لذت می‌برید.

– در میان کارهای روزانه‌تان فعالیت فیزیکی بیشتری داشته باشید. این کار به شما انرژی بیشتری می‌بخشد.

A و B گروه آرام‌ترین‌ها

به طور کلی ساختار آنتی‌ژن افراد نشان می‌دهد که چه مقدار هورمون در بدن آنها ترشح می‌شود. افرادی با گروه خونی A و B معمولا آدم‌های آرام‌تری هستند؛ اگر هم گاهی عصبی می شوند، زیاد به خودشان سخت نمی‌گیرند و راحت‌تر از دیگران آرام می‌شوند. دارندگان این گروه خونی با ورزش‌های آرام‌بخشی مثل یوگا میانه‌ بهتری دارند. اهالی گروه AB هم شرایط بهتری دارند. وضع ایمنی بدن افراد در گروه‌های خونی A و B وضع بهتری دارد که با ورزش هم شرایط بهتری پیدا می‌کند.

سایت تفریحی سرگرمی...
ما را در سایت سایت تفریحی سرگرمی دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : استخدام کار pride بازدید : 120 تاريخ : دوشنبه 23 فروردين 1395 ساعت: 13:49

ازدواج فرزندان

جلب رضایت والدین از مهمترین شروط لازم برای شروع زندگی مشترک محسوب می شود

ازدواج به معنای وصلت دو جوان نیست بلکه وصلت دو خانواده مطرح است و چه بسا والدین نقش بسزا و مبرهنی در سازگاری و سعادت زندگی مشترک زوجین دارند. جلب رضایت والدین از مهمترین شروط لازم برای شروع زندگی مشترک  محسوب می شود.

«نیما می گوید: سه سال است دختری را دوست دارم که بسیار باوقار،با نجابت، خانم و اهل زندگی است، اما مادرم به شدت با ازدواج ما مخالفت می کند، جالب است بدانید تنها دلیل عدم رضایت مادرم آن است که این دختر را به لحاظ موقعیت اقتصادی و اجتماعی در سطح ما نمی بیند چرا که خانواده ایشان از سطح مالی پایینی برخوردارند و در پایین شهر سکونت دارند. بارها به خانواده دختر پیشنهاد داده ام که من خواهان دخترشان هستم، اجازه وصلت دهند اما نه دختر و نه خانواده اش رضایت نمی دهند و شرط ازدواج را جلب رضایت مادرم عنوان می کنند!»

تحقیقات نیز نشان داده است که عدم رضایت هر دو والدین درباره ازدواج فرزندانشان، باعث می شود ۸۸ درصد زوج ها از رضایت زناشویی پایینی برخوردار باشند و  نظر منفی یکی از والدین درباره آینده ازدواج، تقریبا میزان رضایت را به ۷۳ درصد می رساند این در حالی است که نظر مثبت والدین درباره ازدواج باعث می شود ۸۵ درصد زوج ها سطح بالایی از رضایت را در ارتباطات خود نشان دهند.
به واقع، جوانان هم اذعان دارند که گوش دادن به تجارب و عقاید والدین بسیار سودمند است ، اگر چه ضروری نیست با همه عقاید آنان موافق باشند اما درک توصیه های مهم والدین در تصمیم گیری های مهمی چون ازدواج عاقلانه است. چه بسا بسیارند جوانان نادمی که  بعد از وصال به معشوقه شان، از مسیر رفته پشیمانند و احساس ندامت می کنند و روزی هزاران مرتبه خود را سرزنش می کنند که چرا به حرف والدین شان گوش ندادند و امروز، مجبورند بسوزند و بسازند و یا  مهر طلاق را یدک بکشند.
گاهی انتخاب عاقلانه است
امروزه  فضای سنتی ازدواج تا حد بسیاری تغییر کرده و اکثر جوانان، ترجیح می دهند،خود، راجع به ازدواج  تصمیم بگیرند و انتخاب گر شریک زندگی شان باشند، اگرچه  انصافا نیز، گاهی ملاک های سنجیده و واقعی تری هم برای ازدواج مطرح می کنند و بسیار منطقی تر و عاقلانه تر از والدین شان تفکر می کنند؛ اما با این حال، با توجه به فرهنگ کشور ما، عدم موافقت خانواده های یکی از طرفین بر ازدواج، زوج جوان را هم امروز و هم  در فرداها با مشکلاتی مواجه می سازد؛ تحمل سختی های  بسیار وصال از یک سو و قطع ارتباط با خانواده از سوی دیگر، باعث می شوند نه تنها  جوان بطور کاملا ناخودآگاه در ارتباط  با اطرافیانش دچار تنش شود بلکه تجربه احساسات نامساعدی چون اضطراب، استرس و احساس گناه بر زندگی شخصی و زناشویی وی نیز، اثرات منفی خواهد گذاشت.

تصمیم گیرنده نهایی در ازدواج

تصمیم گیرنده نهایی در امر ازدواج، فرزندان هستند

پدر و مادر ها تا کجا نظر بدهند؟!
“تو باید با شخص مورد نظر ما ازدواج کنی”، ” این فرد شایستگی، حضور در خانواده ما را ندارد”، تو حق نداری با فرد مورد نظرت به فلان دلیل ازدواج کنی”، ” فرد انتخابی تو مورد پسند و علاقه من نیست” و…؛ جملات آشنایی هستند که هر پدر و مادری به هنگام مواجه با فرد انتخابی فرزندشان، آنها را بیان می کنند. آیا تا کنون به اثرات منفی این جملات، بر ذهن و روان فرزندانتان اندیشیده اید؟! نافرمانی و تضادورزی، ایجاد کینه و کدورت، فاصله گرفتن از یکدیگر از حداقل ترین اثرات  منفی این جملات بر فرزندان است. پس بر والدین واجب است، علیرغم عدم رضایت، همگام با درک شرایط احساسی و هیجانی فرزندشان، در گزینش کلمات و عبارات سخنانشان، حسن انتخاب داشته باشند و مطلبی بر زبان جاری نسازند که موجب سوختن دل عاشق فرزندشان شود.
شما به عنوان والدین یک جوان، هرگز نباید به گونه ای رفتار کنید که فرزندتان احساس کند، هیچ اراده ای از خویش ندارد، به جرأت بپذیرید تصمیم گیرنده نهایی در امر ازدواج، فرزندتان است چه بسا ایشان مسئولیت یک عمر زندگی را در پیشرو دارد و بی گمان تنها کسی تا آخر بار این مسئولیت را به دوش می کشد که خود از ابتدا انتخاب گر است .
به واقع بهترین رفتار این است که به جای دخالت در کار فرزندتان، فضایی را ایجاد کنید که ایشان بتواند راجع به انتخاب و عواقب آن اندیشه کند؛ نظر موافق و یا مخالف خود را با ذکر دلایل مطرح نمایید اما در نهایت، تصمیم گیری و مسئولیت انتخاب را بر عهده فرزندتان بگذارید، به دیگر سخنان او سعی کنید تعصبات خود را کنار بگذارید و منطقی برخورد کنید، اگر شخص مورد نظر فرزندتان شرایط مورد نظر را دارد، او را بپذیرید و در شناخت هر چه بیشتر و عمیق تر آن فرد، یاری گر فرزندتان باشید، بی تردید همراهی شما با فرزندتان، دقت نظری را به همراه خواهد داشت که در صورت مواجهه با مشکلاتی در امر ازدواجشان، سریع تر می توانید اعلان خطر نمائید و بدون از بین رفتن حرمت ها و احترام فی مابین، فرزندتان را از ادامه مسیر منصرف گردانید.
جوانان، با مخالفت شدید والدین چه کنند؟
اگر مخالفت والدین تان جدی است و رضایت بر این امر را محال می دانید، با درایت پیش بروید؛ سعی کنید به جای قهر و جنگ  از در دوستی و صمیمیت وارد شوید. بی تردید جلب حمایت و اعتماد آنان، تضمین کننده سعادت آینده مهمترین انتخاب زندگی تان خواهد بود.

بهتر است احساسات لطیف و هیجانات موقت این دوران را کنار بگذارید و اندکی از موضع عقل هم به این موضوع توجه کنید؛ بدون پیش داوری و قضاوت نادرست از سخنان والدین تان، دل به حرفهایشان دهید و دلایل مخالفت هایشان را بشنوید چه بسا ممکن است شما مو ببیند و آنان پیچش مو! بی گمان همه پدرو مادرها سعادت و خوشبختی فرزندانشان را می خواهند و اگر امروز ساز ناسازگاری می نوازند قطعا دلیلی جز آزار و اذیت شما دارد، اگر چه شاید برخی از دلایل مخالفت، منطقی نباشد، اما قطعا بپذیرید ناآگاهی و عدم شناخت آنان  از مسائل روز، موجب اختلاف نظر است و لاغیر؛ بنابراین، برای مواجه با منطق والدین تان پیشنهاد می کنیم صحبت های آنان را با فرد معتمد، دلسوز، آگاه و مدبر درمیان بگذارید و نظرات آنها را هم بشنوید، اگر آنها نیز، هم عقیده والدین تان بودند، حتما در انتخاب و تصمیم خود تجدید نظری داشته باشید اما  در صورت موافقت آنان با نظر شما، صبر پیشه کنید و به کمک مشاوری امین در جهت جلب رضایت والدین تان گام بردارید، بی شک ، دیگران معتمد و امین، بیش از شما می توانند، فضای صحبت را بازتر کرده و دل والدین تان را بر این امر نرم کنند.
اینجا حق دارید، خودتان تصمیم بگیرید
اگر چه دل کردن، کاری بس سخت و دشوار است، اما توصیه اکید ما بر این است که بدون رضایت والدین، هرگز تن به ازدواج ندهید، مگر آن که دلیل موجه ای بر انجام این امر داشته باشید. مثلا، اگر مادری صرفا به دلیل تنهایی خویش، اما و اگر های بسیاری  دارد و مانع از ازدواج جوانش می شود، در چنین مواقعی، جوان جایز است بدون توجه به سخنان مادر، برای ازدواج خویش تصمیم بگیرد، البته ناگفته نماند که بهتر است با رعایت تمامی جوانب احتیاط پیش برود و با مشورت گرفتن از ریش سفیدان و عاقلان از درستی تصمیم خویش مطمین شود.

سایت تفریحی سرگرمی...
ما را در سایت سایت تفریحی سرگرمی دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : استخدام کار pride بازدید : 156 تاريخ : سه شنبه 17 فروردين 1395 ساعت: 23:47

رابطه جنسی,خواسته های جنسی,رابطه زناشویی

مهم‌ترین نکته در رابطه جنسی، رضایت‌مندی هر دو طرف است

در رابطه زناشویی، به چه درخواست‌های جنسی همسرم باید تن دهم؟

یکی از سوال‌هایی که گاهی برای خانم‌ها یا آقایان پیش می‌آید، این است که در رابطه زناشویی، به چه درخواست‌های جنسی همسرشان باید تن دهند؟ اگر اختلافی در این زمینه وجود داشت و صحبت تمایل یا عدم تمایل یک طرف دیگر به وجود آمد تکلیف چیست؟ پاسخ این سوالات را از زبان یک روانپزشک در ادامه مطلب بخوانید.

دکتر قربانی، روان‌پزشک در پاسخ به این سوالات می‌گوید: به‌طور کلی، برقراری رابطه جنسی در روابط زناشویی، درست و غلط یا خوب و بد ندارد. یعنی مهم‌ترین نکته در رابطه جنسی، رضایت‌مندی و لذتی است که برای هر دوطرف ایجاد می‌شود. اگر در طول رابطه جنسی، یکی از زوجین با انجام دادن حرکتی، لذت ببرد و دیگری آزار ببیند، بهتر است که از انجام آن حرکت، خودداری شود.

هدف از برقراری رابطه جنسی، کسب لذت هر دو طرف است و نه فقط یکی از زوج‌ها. اما در برخی از موارد، تمایل نداشتن به انجام بخشی از خواسته‌های جنسی یکی از زوجین توسط طرف مقابل، صرفا به دلیل لذت نبردن از آن حرکت نیست. یعنی ممکن است در پس این عدم تمایل، مشکلاتی مانند وسواس برای انجام برخی حرکت‌های جنسی وجود داشته باشد. بهتر است بدانید که درمان این نوع وسواس می‌تواند به زن یا شوهر کمک کند که هم به خواسته‌های جنسی همسر خود تمایل نشان بدهد و هم از انجام این خواسته‌ها، لذت ببرد.

وی به وجود برخی از باورهای نادرست در روابط زناشویی هم اشاره می‌کند و می‌گوید که مشاوره و اصلاح باورهای نادرست، می‌تواند به داشتن رابطه جنسی لذت‌بخش، کمک کند.

سایت تفریحی سرگرمی...
ما را در سایت سایت تفریحی سرگرمی دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : استخدام کار pride بازدید : 146 تاريخ : سه شنبه 17 فروردين 1395 ساعت: 23:47

تثبیت وزن پس از کاهش وزن, تثبیت وزن پس از کم کردن وزن,ترازو

افرادی که می توانند وزن خود را پس از کاهش وزن تثبیت کنند معمولا هر روز ورزش می کنند

روشهای مفید در تثبیت وزن
حتما تا به حال کسانی را دیده اید که سال به سال هیچ تغییری نمی کنند و وزنشان ثابت می ماند، همه دوست دارند رمز موفقیت چنین افرادی را بدانند. حتما اسیر شدن در چرخه اضافه کردن، کاهش و دوباره اضافه کردن وزن خسته تان کرده، البته حق هم دارید چون هم برای سلامتتان خوب نیست هم اینکه عوض کردن مداوم سایز لباس خرج دارد!

اطلاعاتی که در ادامه در اختیارتان قرار می گیرد، حاصل بررسی عادات افرادی است که توانسته اند برای مدتی طولانی در یک وزن سالم باقی بمانند. محققان این عادات را بررسی کرده اند و آن دسته که بیشتر شایع بوده را جدا کرده اند.

۱- روز خود را با خوردن صبحانه شروع می کنند
تحقیقات همچنان روی اینکه آیا صبحانه مهمترین وعده روز هست یا خیر ادامه دارد. یک چیز کاملا روشن است، کسانی که توانسته اند وزنی سالم را ثابت نگه دارند همیشه صبحانه را میل می کنند. در بررسی هایی که انجام شد بیشتر افراد گفتند که صبحانه را حتما در برنامه خود دارند و سعی می کنند وعده ای سالم باشد. آنها تخم مرغ را به عنوان یکی از صبحانه های مورد علاقه خود معرفی کردند. میوه و سبزیجات نیز برای قرار گرفتن در وعده صبح بسیار مفید هستند.

۲- آگاهانه و درست غذا می خورند
کسانی که وزن خود را به خوبی ثابت نگه می دارند را هرگز در حال غذا خوردن و گشتن در صفحات اجتماعی نمی بینید. این افراد خود را از چیزی محروم نمی کنند اما از استراتژی آگاهانه و درست غذا خوردن پیروی می کنند که شامل مصرف غذاهای کامل، غذاهای غیر فرآوری شده، پختن غذا در خانه و توجه به نشانه های گرسنگی و سیری  می شود.

۳- هر روز در کنار شام سبزیجات میل می کنند
سبزیجات یکی از کامل ترین غذاها هستند، چون کسانی که مرتب از آنها استفاده می کنند کمتر دچار بیماری های مزمن می شوند و می توانند وزن خود را ثابت نگه دارند. باید روزانه ۲ و یک دوم فنجان سبزیجات در برنامه غذایی خود داشته باشید تا بتوانید بیشترین استفاده را از فواید آنها ببرید.

تثبیت وزن پس از کم کردن وزن,تثبیت وزن پس از کاهش وزن,سالاد

استفاده از سبزیجات در وعده های غذایی به ثبیت وزن کمک می کند

۴- رژیم نمی گیرند
کسانی که وزن خود را ثابت نگه می دارند رژیم نمی گیرند و یا می توان گفت تعداد کمی از آنها این کار را می کنند. می دانید چرا؟ چون درست و به اندازه غذا خوردن را تبدیل به سبک زندگی خود کرده اند و دیگر لازم نیست گام به گام با یک برنامه پیش بروند. این افراد خوب می دانند در هر شرایط چگونه غذا خوردن خود را متعادل نگه دارند تا روی وزنشان تاثیر منفی نداشته باشد.

۵- تقریبا هر روز ورزش می کنند
هیچ جای تعجبی نیست، افرادی که توانسته اند وزن خود را تثبیت کنند باید افرادی فعال باشند. فعالیت کردن ۵ تا ۷ روز در هفته می تواند به تثبیت وزن بسیار کمک کند.

۶-میان وعده سالم مصرف می کنند
بسیاری از کسانی که در تثبیت وزن موفق بوده اند میوه و آجیل را به عنوان میان وعده محبوب خود معرفی کردند. میان وعده سالم باید حاوی پروتئین، چربی های سالم و آنتی اکسیدان هایی باشد که از سلول ها محافظت کنند و مانع التهاب بدن شوند. یکی از کاملترین میان وعده ها ترکیب میوه و آجیل با یکدیگر است.

۷- از مرغ زیاد استفاده می کنند
جالبه اما عجیب نیست. تثبیت کنندگان وزن مرغ را دوست دارند. دلیلش هم قانع کننده است، ۱۱۵ گرم مرغ فقط ۱۲۴ کالری دارد، که شامل ۲۶ گرم پروتئین سالم می شود. مرغ را می توان به خوبی در سوپ، سالاد، غذاهای سرخ کردنی و تقریبا همه چیز استفاده کرد، مگر اینکه گیاه خوار باشید.

سایت تفریحی سرگرمی...
ما را در سایت سایت تفریحی سرگرمی دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : استخدام کار pride بازدید : 147 تاريخ : سه شنبه 17 فروردين 1395 ساعت: 23:47

مقوی کردن غذای کودکان دو ساله,مقوی کردن غذای کودکان سه ساله

 روزانه حداقل ۵ وعده غذای کمکی به علاوه شير مادر،به نوزاد شش ماه به بالای خود بدهید

برخی کودکان با شروع تغذیه تکمیلی با وجود اینکه خوب غذا میخورند اما خوب وزن نمیگیرند و از لحاظ ظاهری نیز کمی لاغر به نظر میرسند  . اما ممکن است انرژی دریافتی روزانه کودک از میزان انرژی و جنب و جوش او کمتر باشد در اینصورت پیشنهاد میکنیم رژیم غذایی کودک را به شیوه ای که ذکر میشود تغییر دهید . البته این رژیم غذایی برای کودکانی توصیه میشود که به ماده غذایی خاصی حساسیت ندارند .
– آب جوشيده شده خنک  بهمراه ۱۵ قطره آهن را در برنامه غذایی کودک قرار دهید .
–  انرژی مواد تغذیه ای تکمیلی كودك را بوسیله  اضافه كردن آرد يا روغن مايع يا جوانه غلات بيشتر كنيد
–  روزانه حداقل ۵ وعده غذای کمکی به علاوه شير مادر،به نوزاد شش ماه به بالای خود بدهید .
– در هر وعده غذایی  كودک  كمی روغن مايع يا كره آب شده تقریبا  یک  تا ۲ قاشق مربا خوری اضافه کنید . ( قاشق مربا خوری كه در منازل استفاده میشود تقریبا  ۵/۲ تا ۳ میلی لیتر و قاشق مرباخوری شربتهای دارویی کودکان  ۵ سی سی میباشد پس چنانچه از قاشق مرباخوری  در منزل استفاده میکنید  ۲ قاشق و اگر از قاشق شربت داروی کودکان  استفاده میکنید  يک قاشق  كفایت میکند .
–  میتوانید بای مقوی کردن غذای کودکان  از جوانه ماش يا جوانه گندم يا پودر جوانه غلات  در سوپ كودک نیز استفاده کنید زيرا علاوه بر اينكه سرشار از ويتامينهای گروه  ب و ث میباشند  به هضم بهتر غذای کودک نیزكمک مي كنند.
– میتوان از كمي آرد برنج یا گندم (در ماههای بالاتر)، شير(پاستوریزه جوشیده بالای یکسال) و كره را مخلوط کنید  و بهم بزنيد و گرم كنيد ( مانند سس سفيد) و به سوپ شیرخوار بيفزاييد هم باعث  طعم بهتر سوپ میشود و هم رنگ و لعاب خاصی به سوپ میدهد و نیز انرژی آنرا زیاد میکند .
– همچنین میتوان، پودر جوانه گندم ، جو پرک و یا  بلغور گندم را له کرده  و با مقدار کمی شكر ،‌ شير(پاستوریزه جوشیده ) و بهمراه دو قاشق روغن يا كره بپزيد و در حجم كم ( یک یا دوقاشق )و در دفعات بيشتر به شیرخوار بدهيد.
–  در حدود ۱۱ ماهگی در صورت نداشتن آلرژی در کودکان می توان مقدار خامه پاستوريزه به سوپ كودکان اضافه نمود .

مقوی کردن غذای کودکان دو ساله,مقوی کردن غذای کودکان سه ساله

سعي كنيد در درست کردن سوپ يا كته از گوشت با استخوان استفاده كنيد

–  اگر كودکی زرده تخم مرغ پخته شده را نميخورد میشود آنرا با مقداری كره و آب مرغ مخلوط و نرم نمایید  و به او بدهيد و يا به سوپ او اضافه كنيد. همچنین زرده تخم مرغ را ميتوانيد رنده كرده و در سوپ کودک و يا پوره میوه و سبزیجات  ( هر مدل پوره ای كه درست ميكنيد) بريزيد.
– همینطور به تكه های  كوچک شده  سيب زمينی كه پخته شده است  و پوست آن جدا شده كمی كره بزنيد و اجازه بدهيد كه شیرخوار با دستان خودش  آنرا برداشته و بخورد.
–  سعي كنيد در درست کردن سوپ يا كته از گوشت با استخوان استفاده كنيد ، مانند  ران مرغ و يا ماهيچه گوسفندی تا مواد معدنی  و چربيی بيشتر به بدن نوزاد برسد.
–  شما ميتوانيد چندین قلم گوسفندی يا يک قلم گوساله را جداگانه پخته ، چربی اضافی آن را بگیرید و عصاره آنرا بمدت كوتاه ( در يخچال )‌و زمان طولانیتر ( در فريزر) نگهداری نماییدو به هر وعده غذا و یا سوپ کودک  كودك دو قاشق غذاخوری از اين عصاره را اضافه کنید .
–  اگر کودکتان دچار کم وزنی میباشد  افزودن حبوبات را به غذایش بتعويق بياندازيد (یعنی پس از ۱۰ ماهگي) چون حبوبات حجم زيادی از معده را اشغال میکنند  اما پس از ۱۰ ماهگی، حبوبات را خيس كنيد، پوست بكنيد و آنها را آرد کنید  و هر دفعه  يك قاشق چايخوری پودر حبوبات را بهمراه  كره به سوپ كودکتان  اضافه كنيد.
–  اضافه نمودن  آب غليظ شده ران مرغ يا تكه های ران مرغ که خوب پخته شده و همینطور جوانه گندم، آرد يا پودر بادام خام، كنجد، مغز تخمه آفتابگردان به غذاي كودك سبب رشد بهتر او مي شود.
–  براي بهتر شدن عطر و  طعم غذا  میتوانید از آب ليموترش تازه، آب نارنج تازه،و همینطور سبزی معطر پودر شده  استفاده كنيد.
–  برای تهیه کته برای کودکان کم وزن بهتر است از آب مرغ یا گوشت به جای آب استفاده شود .

مقوی کردن غذای کودکان دو ساله,مقوی کردن غذای کودکان سه ساله

اگر کودکتان دچار کم وزنی میباشد  افزودن حبوبات را به غذایش بتعويق بياندازيد

–  يک يا دو خرما را پوست بكنيد، هسته اش را دربیاورید و خرما را درمقداری آب حل کنید  و بعنوان دسر به شیرخوار دهيد .
–  مقداری آرد (برنج یا گندم ) را در روغن تفت دهيد به اندازه ای كه كمی به زردی بخورد  و حالت خامی خود را از دست دهد مقدار کمی شكر حل شده و چند قطره گلاب را به آن اضافه كنيد (مانند  حلوا) و آنرا بعنوان میان وعده به كودک خود بدهید  استفاده كنيد.
– آبميوه بمیزان زياد و يا شيرينی و شکلات و بستنی قبل از غذا، سبب كم اشتهایی كودک ميشود و رشد او را به خطر مي اندازد . پس  يا آبميوه و يا خود ميوه رسيده و نرم را كه با پشت قاشق له كرده ايدبعنوان میان وعده  و با حجم كم به كودک دهيد، ويتامين هاي مورد نياز كودك به ويژه ويتامين C از راه شير مادر تامين مي شوند.
–  از افزودن نمك به غذا در سر ميز يا سفره به غذای کودک مخصوصا کودکان زیر یکسال جداً خودداری گردد. اما  برای كودكان كه دچار ايست يا افت وزن خود هستند و غذاي كاملاً بي نمك خود را نميخورند هنگام تهيه و طبخ غذا از مقدار بسيار كم نمك استفاده نماييد.
–  اگر رشد كودك زير يكسال با افزايش دفعات تغذيه با شيرمادر و پر انرژی كردن غذای كمكی بهتر نشد، شايد لازم باشد شيرخشک  را هم بلافاصله بعد از بعضي از وعده های شير مادر به او بدهيد (با فنجان يا استكان) چون هنوز غذای اصلی كودك زير يكسال ، شير است.

سایت تفریحی سرگرمی...
ما را در سایت سایت تفریحی سرگرمی دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : استخدام کار pride بازدید : 239 تاريخ : دوشنبه 16 فروردين 1395 ساعت: 23:09

وز شدن موها

موهاي شما نياز به رسيدگي دارند ولي اين مواظبت و رسيدگي به معناي هزينه زياد نيست

موهاي شما نياز به رسيدگي دارند ولي مسلما اين مواظبت و رسيدگي به معناي هزينه زياد نيست، خيلي اوقات موهاي ما مشكلات كوچكي دارند ولي همين مشكلات كوچك، باعث مي‌شود موها به‌خوبي حالت نگيرند و زيبايي هميشگي خود را نداشته باشند، به ندرت كسي براي اينگونه مشكلات كوچك به پزشك مراجعه مي‌كند، بنابراين دانستن راه حل‌هاي خانگي مي‌تواند بسيار كمك‌كننده باشد.

محصولات طبیعی برای فرار از موهای وز
هيچ‌چيز بدتر از وز كردن موها نيست اما راه حل‌هاي ساده‌اي وجود دارد كه مي‌توانيد تا حد زيادي از وز شدن موهاي‌تان جلوگيري كنيد.

آب گازدار: اگر معمولا ترجيح مي‌دهيد براي خشك كردن موهاي‌تان از سشوار استفاده نكنيد و دوست داريد موهاي‌تان به‌صورت طبيعي خشك شود، بیشتر در معرض وزشدن موها قرار دارید، يك روش خوب براي جلوگيري از اين وز، استفاده از آب گازدار است، كافي است در حمام بعد از اين اینکه مثل هميشه موهاي‌تان را شستيد و آبكشي كرديد، در آخر يك‌بار موهاي‌تان را با آب گازدار آبكشي كنيد.

سركه سيب: يك راه حل طبيعي مؤثر ديگر براي جلوگيري از وز موها، استفاده از سركه سيب است، روند استفاده از اين سركه خيلي شبيه استفاده از آب گازدار است يعني در حمام مثل هميشه موهاي‌تان را بشوييد و در آخر مقداري مساوي آب و سركه سيب را با هم مخلوط كنيد و موها را با آن آب بكشيد.

ماءالشعير: اگر موهايي فر و هميشه با حالت دادن آنها مشكل داريد، يك راه حل خوب استفاده از ماءالشعير است، ماءالشعير فر موهاي شما را ثابت نگه مي‌دارد تا موهاي شما وقتي خشك مي‌شود نيز مثل زماني باشد كه خيس است.كافي است تمام موها را به آن آغشته كنيد، می‌توانید ماءالشعیر را روی موها اسپری کنید.

نرم‌كننده طبيعي: يك فرمول ويژه براي نرم كردن و حالت دادن موهاي خشك شما. ۱فنجان مايونز را با نصف آواكادو له شده مخلوط كنيد و آن‌قدر بزنيد تا حالت چسبي پيدا كند، اين مخلوط را به موهاي‌تان بماليد سپس موها را با يك كلاه پلاستيكي بپوشانيد و با يك حوله داغ روي آن را بپوشانيد، حدود ۲۰ دقيقه صبر كنيد سپس موها را آب بكشيد، براي نتيجه بهتر هفته‌اي يك‌بار اين كار را تكرار كنيد.

روغن زيتون و نارگيل: اين روغن‌ها براي مبارزه با وز بهترين دوستان شما هستند. براي اين‌كه موهاي شما خيلي چرب به‌نظر نرسد مقدار كمي از اين روغن‌ها را در كف دست‌تان بريزيد سپس ميان موهاي‌تان بماليد.

صاف‌كننده‌هاي سراميكي: اگر مي‌خواهيد موهاي‌تان را با اتو صاف كنيد، اتويي انتخاب كنيد كه صفحه‌هاي سراميكي داشته باشد البته پیشنهاد ما این است که در شرایط استثنا و تنها یک‌بار از این شیوه استفاده کنید.

موهای‌تان را ضخیم کنید
تخم كتان: تخم‌هاي كتان را در يك كاسه آب بگذاريد و اجازه دهيد حدود ۵ روز باقي بماند سپس با پنبه اين مايع را به پوست كف سر بماليد و بعد از ۲۵دقیقه بشویید.

حنا: هنگام استفاده از اين روش بايد حسابي حواس‌تان را جمع كنيد چون همان طور كه خودتان مي‌دانيد، حنا ماده‌اي رنگ‌دهنده است، استفاده از حناي بدون رنگ مي‌تواند تا حد زيادي اين مشكل شما را حل كند، پودر حنا را در يك ظرف آب داغ بريزيد سپس چند قطره آب ليمو يا ماست به آن اضافه كنيد. سپس اين مخلوط را به موهاي‌تان بزنيد و بگذاريد حداقل ۱ ساعت روي موها باقي بماند. ۴ هفته اول هفته‌اي يك‌بار از اين مخلوط استفاده كنيد سپس ۲ هفته يك‌بار، تا نتيجه را ببينيد.

انرژي دادن: هر روز حدود ۱۰ دقيقه به‌گونه‌اي دراز بكشيد كه سرتان پايين‌تر از بدن باشد، اين وضعيت خوابيدن، باعث مي‌شود خون بيشتري وارد سر شما شود. موها را از پشت گردن به سمت بالا شانه كنيد با اين كار به ريشه‌هاي ضعيف شده موها انرژي مي‌دهيد و تا حدي از ريزش آن‌ها جلوگيري مي‌كنيد.

بگذارید، حسابی برق بزند
سفيده تخم مرغ: ۴ سفيده تخم مرغ را خوب هم بزنيد سپس روي پوست كف سر بماليد، براي آب كشيدن موهاي‌تان مقدار كمي سركه سيب به آب اضافه كنيد.

شامپو براق كننده: ژل درون ۴ برگ آلوورا را به همراه يك قاشق عسل به شامپو خود اضافه كنيد تا شامپويي جادويي براي براق كردن موهاي‌تان داشته باشيد.

مخلوط كامل: مقداري روغن بادام، نارگيل، كنجد، آواكادو را با يك قاشق عسل مخلوط كنيد و سپس اين مخلوط را به موهاي‌تان بماليد و موها را با يك حوله بپوشانيد، حدود يك ساعت صبر كنيد سپس موهاي‌تان را بشوييد.

مخلوط زيبا كننده: ۳ قاشق غذاخوري عسل را با ۴ قاشق غذاخوري روغن كرچك و يك زرده تخم مرغ و مقداري آلوورا را مخلوط كنيد، آن‌قدر به هم بزنيد تا مخلوط يك دست شود سپس اين مخلوط را به موهاي‌تان بماليد و موها را حدود ۱ ساعت با حوله بپوشانيد. براي رسيدن به نتيجه بهتر مي‌توانيد موها را با آب رزماري آبكشي كنيد(براي تهيه آب رزماري چند برگ رزماري را در ظرفي بجوشانيد و از آب آن استفاده كنيد)

جلوگيري از وز موها

دانستن راه حل‌هاي خانگي برای مشکلات مو مي‌تواند بسيار كمك‌كننده باشد

اگر موهاي‌تان شوره دارد
رزماري: اين گياه به باكتري‌ها و قارچ‌ها حمله مي‌كند و آنها را از بين مي‌برد، يك قاشق چاي خوري رزماري له شده را داخل يك فنجان آب در حال جوش بريزيد و اجازه دهيد چند جوش بزند. سپس آن را صاف كنيد و روزي يك بار به موهاي‌تان بزنيد.

مخلوط آويشن: نصف ليتر آب را بجوشانيد وقتي آب به جوش آمد۱ قاشق غذاخوري رزماري به آن اضافه كنيد، اين مخلوط را حدود ۵ دقيقه بجوشانيد سپس از روي اجاق برداريد بعد ۱ قاشق غذاخوري آويشن به آن اضاف كنيد و حدود۱۵ دقيقه صبر كنيد سپس اين مخلوط را صاف كنيد، اين مخلوط را به موهاي خشك بزنيد، نيازي به آبكشي نيست.

لوسيون سيب زميني:۵ عدد سيب زميني را بپزيد و پوست آن‌ها را بگيريد و خوب له كنيد سپس ۱۰ قطره يد، ۱۰ قطره آب ليموترش، نصف قاشق چاي خوري روغن بادام و ۱۰ قطره روغن ليمو (در داروخانه‌ها موجود است) به آن اضافه كنيد، مخلوط را در يك شيشه دربسته بريزيد و در يخچال نگهداري كنيد و هر بار ۱۵ دقيقه قبل از شستن اين مخلوط را به موهاي‌تان بزنيد.  ۲ قاشق چاي‌خوري اكليل كوهي و ۲ قاشق چاي‌خوري آويشن را در يك كاسه ريخته و ۲ سوم فنجان آب جوش به آن اضافه كنيد در ظرف را بگذاريد و اجازه دهيد تا به مدت ۲۰ دقيقه خيس بخورد.

سپس آب مخلوط را بعد از ۲۰ دقيقه بگيريد و درون بطري بريزيد سپس سركه سيب را اضافه كرده و هم بزنيد. بطري را در محل خشك و خنك نگهداري كنيد. سر خود را بعد از شستن با شامپو آبكشي كنيد. كمي از محلول داخل بطري روي سر بريزيد و ماساژ دهيد. قبل از خوابيدن در بين دفعات شامپو كردن‌ها، سر خود را با مقداري از محلول ماساژ دهيد. اين‌كار مي‌تواند شوره سر را از بين ببرد.

ویتامین به موی‌تان برسانید
ماسك زرده تخم‌مرغ: يك عدد زرده تخم‌مرغ را با ۲ قاشق غذاخوري روغن كرچك و يك قاشق غذاخوري پودر ويتامين A (شما مي‌توانيد چند عدد كپسول ويتامين A را پودر كنيد) مخلوط كنيد و روي موها بماليد. كمي ريشه موهاي‌تان را ماساژ دهيد و بگذاريد ماسك به‌مدت ۲ ساعت روي موهاي‌تان بماند سپس آن‌را با آب ولرم بشوييد. اين ماسك براي جلوگيري از ريزش مو نيز مي‌تواند تا حدي مفيد باشد.

سيب‌زميني: يك عدد سيب‌زميني پوست بكنيد و آب آن‌را بگيريد سپس ۲ قاشق چاي‌خوري آب سيب‌زميني را با ۲ قاشق غذاخوري ژل آلوورا و يك قاشق غذاخوري عسل مخلوط كنيد و خوب هم بزنيد. با اين مخلوط ريشه موهاي‌تان را ماساژ دهيد، موهاي‌تان را با كلاه بپوشانيد و بگذاريد به‌مدت ۲ساعت روي سر باقي بماند سپس موهاي‌تان را با شامپو بشوييد. اين ماسك را هفته‌اي ۲بار استفاده‌كنيد.

اگر دوست دارید، شاداب بماند
مخلوط شیرو زرده تخم‌: یک عدد زرده تخم‌مرغ را با خوب هم بزنید تا کف کند. بعد شیر را به آن اضافه کنید، می‌توانید یک قاشق غذا خوری گلاب هم به آن اضافه کنید. این ماسک مو را به مدت ده تا پانزده دقیقه روی موها بگذارید و سپس با آب ولرم آبکشی و کنید و از  موهای تازه خود لذت ببرید.

از شر چربی موها خلاص شوید
مخلوط ماست و جوش‌شیرین: برای تهیه این ماسک، پنج قاشق غذاخوری ماست را با یک قاشق غذاخوری جوش شیرین و یک قاشق غذاخوری آب‌لیموی تازه مخلوط کنید. اجازه دهید، این مواد ۴۰ دقیقه روی پوست بماند و بعد آنها را با آب شستشو دهید. می‌توانید هفته‌ای یک‌بار از این ماسک استفاده کنید و چربی روی موها ی خود را از بین ببرید.

سایت تفریحی سرگرمی...
ما را در سایت سایت تفریحی سرگرمی دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : استخدام کار pride بازدید : 150 تاريخ : دوشنبه 16 فروردين 1395 ساعت: 23:09

اخبارپزشکی,خبرهای پزشکی,قلب

ارتباط افسردگی با ابتلا به بیماری های قلبی

یک مطالعه جدید نشان می دهد که با توجه به افزایش شواهد درباره تاثیر افسردگی در افزایش خطر ابتلا به بیماری قلبی، بهتر است مبتلایان به افسردگی هر چه سریعتر درصدد درمان این مشکل برآیند.

به گزارش ایرنا از پایگاه اینترنتی مدیکال نیوز، پس از حمله و یا نارسایی قلبی، برخی افراد که تجربه بیماری افسردگی ندارند، احتمال دارد مشکلاتی را در این زمینه تجربه کنند و برعکس، در افرادی که از بیماری افسردگی رنج می بردند، مشکلات قلبی در مراحل بعدی زندگی آنها به احتمال زیاد افزایش خواهد یافت.
هایدی می‘ محقق آمریکایی پس از بررسی احتمال تاثیر درمان افسردگی در کاهش پیشرفت بیماری قلبی، گفت که نتایج این مطالعه نشان داد درمان موثر و سریع بیماری افسردگی ظاهرا خطر حمله قلبی را کاهش می دهد.
این محقق برای مطالعه خود، از داده های مربوط به ۷۵۵۰ بیمار که در طی دو سال دستکم دو پرسشنامه را درباره افسردگی پر کرده بودند، استفاده کرد. وی این افراد به چهار گروه تقسیم کرد، گروهی که هیچگاه دچار افسردگی نشده بودند، گروهی که بهبود یافته بودند، گروهی که همچنان به بیماری افسردگی مبتلا بودند و گروهی که در طی دوره مطالعه دچار افسردگی شدند. بروز مشکلات قلبی و عروقی که شامل سکته مغزی، حمله قلبی یا نارسایی قلبی در اینده می شد، در این بیماران پیگیری شد.
نتایج این تحقیق نشان داد، افراد افسرده ای که درمان شدند، درمقایسه با افرادی که هیچگاه افسردگی نداشتند، میزان ابتلا به بیماری قلبی در آنها مشابه بود (به ترتیب ۴٫۶ و ۴٫۸ درصد). اما در گروه افرادی که طی این مطالعه به بیماری افسردگی مبتلا شده بودند و یا همچنان افسردگی داشتند، میزان بیماری قلبی و عروقی بیشتر بود. (به ترتیب ۶ و ۶٫۴ درصد)
به عبارت دیگر، درمان افسردگی به کاهش سطح خطر ابتلا به بیماری قلبی عروقی منجر شد، وضعیتی که مشابه افراد غیر افسرده بود.

سایت تفریحی سرگرمی...
ما را در سایت سایت تفریحی سرگرمی دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : استخدام کار pride بازدید : 148 تاريخ : دوشنبه 16 فروردين 1395 ساعت: 23:09

موزه های آستان قدس رضوی,موزه مشهد

موزه آستان قدس در جوار بارگاه نورانی امام رضا(ع) گنجینه و رنگین کمانی تاریخی و مذهبی است

موزه آستان قدس در جوار بارگاه نورانی امام رضا(ع) گنجینه و رنگین کمانی تاریخی و مذهبی است که در آن از دست خط ائمه اطهار تا فرش هایی با قدمت ۲۵۰۰ سال به نمایش گذاشته شده است.

بارگاه نورانی امام رضا(ع) در مشهد، سالانه پذیرای زائران داخلی و خارجی بی شماری است که به قصد زیارت رنج سفر را چه هوایی و چه زمینی نادیده می گیرند و می آیند تا دست های خالی را پر کنند، شفا بگیرند، می آیند تا به اندازه ظرف وجودی خود لبریز از مهربانی شوند و حال خود را خوب کنند.

مجموعه بارگاه هشتمین امام شیعیان علاوه بر ایجاد فرصتی برای زیارت، کتابخانه ای کم نظیر برای محققان، فضاهایی برای نشاط کودکان و نیز جاذبه های فراوانی برای سیاحت گردشگران داخلی و خارجی نیز مهیا کرده است.

یکی از جاذبه های گردشگری و تفریحی این مجموعه، موزه ها و گنجینه های قدیمی و تاریخی است که آثار و نفایس مختلفی را در دل خود جای داده است.

موزه ‌آستان قدس رضوی شامل گنجینه قرآن، فرش و منسوجات، نجوم و ساعت، گنجینه سلاح، گنجینه تمبر، اسکناس و مسکوکات، گنجینه مدال، تاریخ مشهد، نقاشی، گنجینه صدف و حلزون و آبزیان، گنجینه ظروف، گنجینه اشیا سنگی و سفال، هدایای مقام معظم رهبری، موزه ملی ملک و موزه مردم‌شناسی است . اولین موزه در آستان قدس رضوی در سال ۱۳۲۴ هجری شمسی در ساختمانی به مساحت ۱۰۲۴ متر مربع در صحن امام خمینی بنا شده و مجموعه موزه های فعلی آستان قدس در صحن کوثر قرار دارند.

اولین گنجینه مجموعه اشیا سنگی و سفالی است و اولین شیی که در بازدید از موزه در مقابل دیدگان قرار می گیرد ‌سنگ سفید رنگی است که نظر بازدیدکنندگان را به خود جلب می کند. اولین سنگ قبر منسوب به مرقد مطهر امام رضا (ع) که با نهایت ظرافت از سنگ سفید صابونی تراشیده و ساخته شده است. این سنگ شامل یک متن محرابی در وسط و دو کتیبه در حاشیه به خط کوفی و در قسمت محرابی شکل، نام بانی آن احمد بن علی بن احمد علوی حسینی و نام سازنده عبدالله بن احمد قره، که بر روی آن حکاکی شده است.

 موزه های آستان قدس رضوی,موزه مشهد

  موزه ‌آستان قدس رضوی شامل گنجینه قرآن، فرش و منسوجات و … میباشد

بیشتر آثار این موزه مورد مرمت و بازسازی قرار گرفته‌اند در این بین آثاری مربوط به قرن هفتم و هشتم، و به خصوص آثاری از دوران صفوی و قاجار به چشم می‌آید.

از جمله کتیبه های موجود، كتیبه‌های طلاكاری حرم با خط استاد علیرضا عباسی خوشنویس به نام دوران صفوی است که بسیار چشم نواز است. شاهان صفوی بهترین مكان‌ها را به خط استاد عباسی مزین می‌كرده‌اند كه البته چه مكانی بهتر از حرم امام هشتم (ع) برای نمایش آثار شاخص هنری هنرمندان.

موزه های آستان قدس رضوی,موزه مشهد

  بیشتر آثار موزه آستان قدس رضوی مورد مرمت و بازسازی قرار گرفته‌اند

در مركز موزه سومین ضریح حرم مطهر امام رضا (ع) قرار دارد که چهار شمعدان در چهار ضلع فوقانی آن نصب شده است. در دوران های قدیم که برق نبوده است، برای روشنایی حرم از شمع بهره می‌برده‌اند و این دلیلی می‌شود برای به كار بردن شعمدان‌ها بر بالای ضریح مطهر.

قبل از این تاریخ، دو ضریح چوبی و ضریح مرصع بر روی مرقد مطهر نصب بوده است، اگر چه به نظر بیشتر مورخان، تاریخ نصب و نام بانی ضریح سوم نا مشخص است امّا به طور قطع و مسلم این ضریح در عهد فتحعلی شاه قاجار وجود داشته است. چنانکه برخی منابع به در مرصع نصب شده بر روی این ضریح که توسط فتحعلی شاه در تاریخ ۱۲۳۳ قمری اهدا شده اشاره دارند که در ضلع شرقی ضریح نصب بوده است. در حالی که به نوشته اعتماد‌السلطنه این ضریح فاقد کتیبه است. سومین ضریح در بهمن‌ماه سال ۱۳۳۸ شمسی تعویض شد.

آدرس موزه آستان قدس رضوی،موزه آستان قدس مشهد

در موزه آستان قدس از دست خط ائمه اطهار تا فرش هایی با قدمت ۲۵۰۰ سال به نمایش گذاشته شده 

در گنجینه نقاشی و هنرهای تجسمی اولین تابلویی که توجه هر بیننده ای را جلب می کند، منظره روستایی است بکر و سرسبز که برای لحظاتی علاقمندان به هنر نقاشی رنگ و روغن را به روستای قدیمی «پول کجور مازندران» می برد. از ویژگی های منحصر به فرد این اثر می توان به طبیعی و زنده بودن آن و خلق فضایی صمیمی و دیر آشنا برای دوستداران طبیعت اشاره کرد. ناگفته نماند که این اثر هنرمند چیره دست استاد کمال الملک در تاریخ ۱۲۹۲ قمری است.

    آدرس موزه آستان قدس رضوی،موزه آستان قدس مشهد

 ………….

۳۰ اثر نقاشی در سبك های مختلف از دیگر جاذبه های این گنجینه هنری است
همچنین تابلوهای رودخانه شیلات فرح آباد مازندران، اولین پیام، عصر عاشورا، ضامن آهو و چهارده معصوم از دیگر آثار برجسته این گنجینه هستند که هر کدام دنیایی از فرهنگ و خاطرات ایرانی و اسلامی را برای بازدیدکنندگان تداعی می کند. برای نمونه می توان به تابلو «راز آفرینش»، اثر هنرمند خوش ذوق منصوره قدیریان اشاره کرد. مهمترین خصیصه این تابلو استفاده از تکنیک رنگ روغن روی چرم است که زیبایی خاصی را از خود به نمایش گذاشته است.

آدرس موزه آستان قدس رضوی،موزه آستان قدس مشهد

وجود ۳۰ اثر نقاشی در سبك های مختلف از  جاذبه های موزه آستان قدس رضوی است

شکوه آثار نقاشی و هنری اهدایی و وقفی این گنجینه بیشتر به خاطر جمع شدن آثار هنرمندان به نام و برجسته ایرانی و اروپایی از جمله کمال الملک نقاش معروف دوره قاجار، ویلیام جیمز و بی دبلیو لیدر است.

وجود ۳۰ اثر نقاشی در سبك های مختلف ناتورالیسم، نگارگری، آبستره از دیگر جاذبه های این گنجینه هنری است.

تار و پودهایی از جنس هنر و عشق؛ گنجینه فرش
مجموعه هنرهای تجسمی که تمام بشود به گنجینه فرش که در طبقه پایین موزه قرار دارد می رسید.

آدرس موزه آستان قدس رضوی،موزه آستان قدس مشهد

گنجینه فرش در تاریخ هجدهم تیر سال ۱۳۷۷ در موزه آستان قدس رضوی افتتاح شده است

گنجینه فرش در تاریخ هجدهم تیر سال ۱۳۷۷ همزمان با میلاد مسعود پیامبر اكرم (ص) و امام جعفر صادق‌(ع) افتتاح شده است. هدف از برپایی این گنجینه، آشنا كردن اقشار مختلف مردم با هنرهای اصیل مرتبط با فرش و انواع دست‌بافت هایی است كه در این گنجینه در معرض تماشا گذاشته شده‌اند. از فرش های نفیس این گنجینه می توان به قالی عصر صفوی با قدمت ۵۰۰ ساله و قالی هفت شهر عشق اشاره کرد.

آدرس موزه آستان قدس رضوی،موزه آستان قدس مشهد

از جمله زیباترین فرش های موزه آستان قدس رضوی، فرش هفت شهر عشق است

از جمله زیباترین فرش های این مجموعه که بیانگر فرهنگ و تمدن ایرانی-اسلامی است، فرش هفت شهر عشق است که بیننده را محو تصاویر و نقوش بی نظیر خود می کند. این فرش در ابعاد ۳۷۰ × ۴۶۰ سانتی متر و با طرح محرابی در سال ۱۳۹۴ هجری قمری بافته شده و مزین به تصویر اماکن مذهبی هفت شهر مکه، مدینه، کربلا، نجف، مشهد، کاظمین و سامرا و همچنین تصاویری از بناها و اماکن مذهبی دیگر همچون مسجد امام اصفهان و مقبره شعرایی چون سعدی، حافظ، فردوسی است.

در گرداگرد این هفت تصویر، فرشتگان با نگاره های برگ مانند مشاهده می شوند که گویی در حال عبادت و راز و نیاز با این اماکن هستند. این قالی توسط استاد محمود فرشچیان طراحی و توسط حاج مهدی صفدرزاده حقیقی بافته و اهدا شده است.

قدیمی ترین فرش موجود که تا کنون به دست آمده، فرش پازیک نام دارد که مربوط به ۲۵۰۰ سال پیش است. این قالی کهن دارای نقش مایه هایی شبیه به تخت جمشید است.

قالی باغ مرجان ها، تابلو فرش کاخ چهل ستون، تابلو فرش عصر عاشورا، قالی مسجدالنبی و قالی پرده ای دو رو از دیگر شاهکارهای هنر ظریف دستان ایرانی در این گنجینه است.

آدرس موزه آستان قدس رضوی،موزه آستان قدس مشهد

در موزه آستان قدس رضوی، مجموعا ۵۷ تخته قالی و قالیچه در معرض نمایش قرار گرفته است

تار و پود فرش ها روح را با حکایت های نهفته در این آثار گره می زند و دیدن هر فرش و قالی، که بیشتر به تابلوهای نقاشی شباهت دارند تا تنیده شدن هزاران گره ابریشمی در هم، جلوه گاهی از هنر و فرهنگ غنی ایران را به نمایش می گذارد.

در این گنجینه بی نظیر مجموعا ۵۷ تخته قالی و قالیچه از نفیس ترین شاهکارهای هنری در معرض نمایش قرار گرفته که مربوط به دوره های خاص و فرهنگ های متفاوت است.

سکه ولایت‌عهدی امام رضا در گنجینه اسکناس
گنجینه تمبر و اسکناس یکی دیگر از گنجینه های تخصصی در مجموعه موزه های آستان قدس رضوی است.

آدرس موزه آستان قدس رضوی،موزه آستان قدس مشهد

 گنجینه تمبر و اسکناس از گنجینه های تخصصی در مجموعه موزه های آستان قدس رضوی است

گنجینه تمبر و اسكناس در تاریخ ۲۱ بهمن سال ۱۳۶۹ به عنوان دومین گنجینه تخصصی در مجموعه موزه های آستان قدس رضوی افتتاح شد که در این مجموعه می توان‌ با آداب رسوم و آثار تاریخی هر كشور و ملتی از طریق تمبرها و اسكناس‌هایشان آشنا شد.

آنچه این گنجینه را در مقایسه با دیگر گنجینه ها و موزه های مشابه در جایگاه ویژه ای قرار می دهد، آن است که تقریباً تمامی تمبرها و دیگر اقلام پستی، اسكناس ها و مسکوکات به نمایش گذاشته شده و موجود در آن از مجموعه هدایای تقدیم شده به آستان مقدس ثامن الائمه تشكیل شده است.

در این گنجینه، بیش از ۴۲۲ هزار قطعه انواع تمبر و دیگر اقلام پستی، ۱۴ هزار برگ اسكناس و ۲۷ هزار عدد مسکوکات موجود است كه تنها بخشی از آن، در سالن نمایش در معرض دید عموم قرار داده شده و قسمت اعظم آن در مخزن گنجینه نگهداری می‌شود.

آدرس موزه آستان قدس رضوی،موزه آستان قدس مشهد

از منحصر به فردترین آثار موزه آستان قدس رضوی دو عدد سکه نقره مربوط به ولایت‌عهدی امام رضا است

از منحصر به فردترین آثار موجود در موزه آستان قدس رضوی دو عدد سکه نقره مربوط به ولایت‌عهدی امام رضا (ع) است. پس از اینکه آن حضرت در رمضان سال ۲۰۱ هجری قمری مجبور به پذیرش ولایت عهدی مأمون شدند، به دستور وی این سکه‌ها در سال ۲۰۲ هجری قمری در سمرقند و در سال ۲۰۳ هجری قمری در اصفهان ضرب شد.

بر روی سکه ضرب اصفهان حک شده است: «الله محمد رسول الله المأمون خلیفه الله مما امر به الامیر الرضا ولی عهد المسلمین علی بن موسی بن علی بن ابی طالب ذوالریاستین» و در حاشیه آن نوشته شده «محمد رسول الله ارسله بالهدی و دین الحق لیظهره علی الدین کله و لو کره المشرکون». در پشت سکه عبارت «لا اله الا الله وحده لا شریک له المشرق» دیده می‌شود.
در حاشیه داخلی پشت سکه نیز عبارت «بسم الله ضرب هذا الدرهم … اصفهان سنه ثلث و مأتین» و در حاشیه بیرونی آن عبارت«الله الامور من قبل و من بعد و یومئذ یفرح المؤمنون بنصر الله» دیده می شود.

ارادت پهلوانان و قهرمانان به هشتمین خورشید
در بخشی از این موزه مدال های اهدایی جهان پهلوان تختی به موزه آستان قدس رضوی خودنمایی می کند. از دیگر مدال های تقدیمی به گنجینه مدال می توان از مدال های تقدیمی جبار فعلی قهرمان بوكس، علیرضا نصرآزادانی قهرمان بین المللی تکواندو، مدالها و تقدیرنامه های شادروان رضا صادقی كه در المپیادهای ریاضی و كامپیوتر در شهر تورنتو كانادا در سال ۱۹۹۵ میلادی كسب کرده بود، یاد کرد.

آدرس موزه آستان قدس رضوی،موزه آستان قدس مشهد

 در بخشی از این موزه مدال های اهدایی جهان پهلوان تختی به موزه آستان قدس رضوی خودنمایی می کند

تقریبا همگان با پهلوانان و قهرمانان میادین ورزشی آشنا هستند، در اینجا شاید خالی از لطف نباشد که چند سطری از زندگی شادروان رضا صادقی ذکر شود.

رضا صادقی در روز نخست اردیبهشت سال ۱۳۵۶ در مشهد مقدس به دنیا آمد و در ۵ سالگی قرآن را آموخت. تحصیلات ابتدایی را در مدرسه شهید هاشمی‌نژاد چکنه سفلی از توابع نیشابور و دبیرستان را در مرکز استعدادهای درخشان مشهد به پایان رساند.
مهر ماه ۱۳۷۴ در رشته ریاضی محض دانشکده ریاضی دانشگاه صنعتی شریف مشغول تحصیل شد و مدال‌های رنگارنگی را در المپیادهای ریاضی کسب کرد. ارائه مقاله اعداد ساختنی-جهان متناهی در نخستین سمینار ریاضی دانشجویان کشور در دانشگاه شهید چمران اهواز از افتخارات او در سال ۷۶ بود که پس از دفاع از این مقاله و در راه بازگشت از اهواز به تهران سحرگاه ۲۶ اسفندماه سال ۷۶ اتوبوس حامل دانشجویان دانشگاه صنعتی شریف به دره سقوط کرد و وی به اتفاق شش تن دیگر جان خود را از دست دادند.

سیر تکاملی جنگ ها در گنجینه اسلحه و سلاح
در ادامه راهروها و طبقات موزه مرکزی آستان قدس، گنجینه اسلحه و سلاح های جنگی، فضایی است که سیر تكاملی اسلحه سازی را در برابر دیدگان قرار می دهد. انواع اسلحه های قدیمی، انواع شمشیر و لباس های رزم در دوران های مختلف تاریخ، از جمله دیدنی های این گنجینه است.

آدرس موزه آستان قدس رضوی،موزه آستان قدس مشهد

انواع شمشیر و لباس های رزم در دوران های مختلف، از جمله دیدنی های گنجینه موزه قدس رضوی است

از جمله سلاح های مختلف در این مجموعه، شمشیر فولادی جواهردار است. قبضه این شمشیر احتمالا از شاخ بوفالو، بلچاق و آهنگ و قبه‌ شمشیر با طرح منقش گلدار طلاکوب شده است. این نوع شمشیر با انحنای زیاد از دوره‌ صفوی رایج بوده است.

شگفتی آفرینش در گنجینه آبزیان
در انتهای گنجینه اسلحه و سلاح های جنگی، گنجینه آبزیان قرار دارد که در این مجموعه نزدیک به ۵۰۸ قطعه از شگفت‌انگیزترین موجودات دریایی گردآوری شده است و از شاخص ترین موجودات آبزی که توجه بیشتر بازدیدکنندگان را به خود جلب می کند.

آدرس موزه آستان قدس رضوی،موزه آستان قدس مشهد

در مجموعه آبزیان موزه قدس رضوی، نزدیک به ۵۰۸ قطعه از شگفت‌انگیزترین موجودات دریایی گردآوری شده 

موزه نجوم
گنجینه بعدی محلی است از انواع وسایل نجومی و رصدی از اسطرلابی که با فلز برنج ساخته شده است، تا دوربین تک چشمی جواهرنشان دیده می شود.

آدرس موزه آستان قدس رضوی،موزه آستان قدس مشهد

 در موزه آستان قدس رضوی انواع وسایل نجومی و رصدی دیده می شود

روح افزاترین گنجینه؛ قرآن‌هایی منسوب به دست خط ائمه
گنجینه قرآن و نفایس مقصد بعدی است، که ساختمانی جدا از موزه مرکزی دارد. وارد موزه که بشوید اولین اثری که نظر هر بیننده ای را به خود جلب می کند پرده بزرگی است که نقاشی های مربوط به واقعه عاشورا را به تصویر کشیده است.

این اثر بزرگترین پرده تعزیه خوانی روز عاشورا و متعلق به دوران قاجاریه است که با رنگ روغن و بر روی پارچه ابریشم نقاشی شده و گرداگرد این اثر ترجیع بند معروف محتشم کاشانی نوشته است.

آدرس موزه آستان قدس رضوی،موزه آستان قدس مشهد

 گنجینه قرآن و نفایس موزه قدس رضوی، ساختمانی جدا از موزه مرکزی دارد

در این گنجینه صفحاتی از قرآن هایی نفیس منسوب به دستخط حضرت علی (ع)، امام حسن (ع)، امام حسین (ع)، امام سجاد (ع) و امام رضا (ع) مجموعه ای کم نظیر و روحانی برای بازدید کنندگان فراهم کرده است.

همچنین در بخش های دیگری از این گنجینه، مجموعه هایی از نسخ خطی از جمله دیوان حافظ وجود دارد.

گنجینه ای از هدایای دوستداران جمهوری اسلامی ایران
از دیگر آثار نفیسی که در طبقه همکف که متعلق به مقام معظم رهبری بوده و از سوی ایشان به موزه آستان قدس اهدا شده است می توان از تابلوهای خط و تذهیب، نقاشی، ‌فرش، تراش روی شیشه، ‌معرق چوب، معرق صدف، سوزن‌دوزی، قلم زنی روی مس، انواع ظروف، ماكت ها، مدال‌ها نام برد كه توسط شخصیت های داخلی و خارجی به مقام معظم رهبری هدیه شده است.

آدرس موزه آستان قدس رضوی،موزه آستان قدس مشهد

  ماکت قدس شریف درموزه آستان قدس رضوی

از جمله این هدایای با ارزش ماکت قدس شریف است که از صدف ساخته شده است.

سایت تفریحی سرگرمی...
ما را در سایت سایت تفریحی سرگرمی دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : استخدام کار pride بازدید : 177 تاريخ : دوشنبه 16 فروردين 1395 ساعت: 22:07

روز جهانی روشنگری درباره خطرات مین, روز جهانی مبارزه با مین های زمینی,مین

 سرعت مین‌گذاری ۴ برابر بیش از سرعت خنثی‌سازی مین‌ها است

روز جهانی هشدار و مبارزه با مین های زمینی

شمار مین‌هایی که در سراسر جهان پخش شد‌ه‌اند روشن نیست، اما گمان زده می‌شود که تا سال ۱۹۹۷، یعنی زمان ممنوع شدن مین‌‌های زمینی، نزدیک به ۱۱۰ میلیون مین در بیش از ۷۰ کشور کار گذاشته شده باشند.

مقدمه

مین، تنها کِشته‌ای است که درو نمی‌شود مگر به قیمت جان یا بخشی از جان یک انسان! با این حساب آیا می‌توان گفت ‌میلیون ها مین خنثی‌نشده روی زمین، ستاندن جان ‌میلیون ها انسان را به انتظار نشسته‌اند؟ و نیز آیا می‌توان گفت تا وقتی حتی یک مین خنثی نشده روی زمین باقی مانده، جنگ در سراسر گیتی پایان نیافته است؟

شمار مین‌هایی که در سراسر جهان پخش شد‌ه‌اند روشن نیست، اما گمان زده می‌شود که تا سال ۱۹۹۷، یعنی زمان ممنوع شدن مین‌‌های زمینی، نزدیک به ۱۱۰ میلیون مین در بیش از ۷۰ کشور کار گذاشته شده باشند.

روز جهانی روشنگری درباره خطرات مین

سازمان ملل متحد، روز چهارم آوریل را “روز جهانی روشنگری درباره خطرات مین” نام گذاشته است. در این روز پیمانی یادآوری می‌شود که برای حفظ جان صدها هزار نفر در سراسر کره خاکی بسته شد: “پیمان ضد مین”. ۱۶۲ کشور جهان این پیمان را امضا کرده‌‌اند.

در روز جهانی روشنگری درباره خطرات مین، سازمان ملل متحد از همه کشورها می‌خواهد که از برنامه مبارزه با مین‌گذاری حمایت کنند.

مین چیست؟

مین مقداری ماده منفجره یا ماده دیگری است که در محفظه‌ای فلزی، چوبی یا پلاستیکی در اندازه‌های گوناگون قرار دارد و برای نابودی خودروها یا کشتی‌ها یا قایق‌ها یا هواپیماها و آسیب‌زدن به آنان و زخمی کردن افراد به‌کار می‌رود.
بر اساس تعریف مندرج در پیمان اتاوا مین هر وسیله‌ای است که روی سطح زمین یا زیر خاک قرار می‌گیرد و طوری طراحی شده که در اثر حضور، نزدیکی و یا با تماس یک فرد منفجر شود.

روز جهانی روشنگری درباره خطرات مین, روز جهانی مبارزه با مین های زمینی,انواع مین

مین ضد نفر برای وارد کردن تلفات و ضایعات به افراد پیاده و ناتوان کردن آنان به‌کار می‌رود

در حال حاضر ۱۲۰ تا ۱۴۰ میلیون مین در جهان کار گذاشته شده که ۴ میلیون آن باقی‌مانده جنگ جهانی دوم است و ۲۳۰ میلیون مین نیز در زرادخانه‌ها وجود دارد. سرعت مین‌گذاری ۴ برابر بیش از سرعت خنثی‌سازی مین‌ها است و گردآوری مین‌های کارگذاشته شده کنونی به ۳۰۰ میلیارد دلار هزینه و هزار سال زمان نیاز دارد.

انواع مین
–مین صوتی (acoustic mine): با امواج منتشرشده از هدف منفجر می‌شود.
–مین ضد هوابرد (anti-airbo mine): در محل‌های احتمالی پیاده شدن نیروهای هوابرد کار گذاشته می‌شود.
–مین ضد نفر (antipersonnel mine): برای وارد کردن تلفات و ضایعات به افراد پیاده و ناتوان کردن آنان به‌کار می‌رود.
– مین ضد تانک (antitank mine): تانک را از حرکت بازمی‌دارد یا باعث انهدام آن می‌شود.
– مین کف‌نشین (bottom mine): پس از رها شدن از ناو یا زیردریایی یا هواپیما در کف دریا قرار می‌گیرد و حسگرهای عمل‌کننده از نوع مغناطیسی و آوایی و فشاری دارد و برای نابودی شناور سطحی و زیرسطحی به‌کار می‌رود.
– مین جهنده ضدنفر (bounding mine): نوعی مین ضدنفر با خرج کوچک که بدنه مین را به هوا پرتاب کند و در بلندی ۳ یا ۴سانتی متر منفجر می‌شود و تکه‌های آن در همه جهت‌ها پرتاب می‌شود.
– مین شیمیایی (chemical mine): دارای مواد شیمیایی سمی برای کشتن افراد یا از کار انداختن یا آلوده کردن وسایل و زمین است.
– مین دورفرمان (controlled mine): از راه دور هدایت و منفجر می‌شود.
– مین تأخیری (delayed action mine): مدتی پس از تحریک شدن منفجر می‌شود و اغلب پشت سر نیروهای عقب‌نشینی‌کننده و برای به ستوه آوردن و انهدام نیروهای تعقیب‌کننده دشمن به‌کار می‌رود.
– مین آموزشی (training mine): مانند مین جنگی است و ماده منفجره ندارد.

روز جهانی روشنگری درباره خطرات مین, روز جهانی مبارزه با مین های زمینی,خنثی کردن مین

درحال‌ حاضر ایران جزو ۳ کشور دارای بیشترین اراضی آلوده به‌مین در سراسر جهان است

– مین تمرینی (drill mine): گونه‌ای مین آموزشی که از دید اندازه و شکل و وزن مانند مین جنگی است و برای تمرین‌های لجستیکی به‌کار می‌شود.

– مین مشقی (practice mine): نوعی مین آموزشی که از دید اندازه و شکل و وزن مشابه مین جنگی است و ماسوره آن مقدار کمی ماده منفجره کُندشکن یا دودزا دارد.
– مین بی‌اثر (inert mine): گونه‌ای مین آموزشی که از دید اندازه و شکل و وزن مانند مین جنگی است؛ اما همه مواد منفجره و آتش‌زای آن بی‌اثر است.

– مین فوگاز (fougasse): پس از انفجار تکه‌های فلزی یا اشیای دیگر آن در جهت‌های پیش‌بینی‌شده پرتاب می‌شود.
– مین مهارشده (moored mine): با استفاده از لنگر به کف دریا (در مناطق حساس دریا) مهار می‌شود. این مین در ژرفای متناسب با آبخور کشتی‌ها غوطه‌ور است و با برخورد بدنه کشتی به آن منفجر می‌شود.

– مین پخشی (scatterable mine): هواپیما یا بالگرد یا توپخانه یا خودروها آن را پخش می‌کنند و در زیر خاک قرار داده نمی‌شود.

ایران در زمره کشورهای دارای بیشترین اراضی آلوده به‌مین  
درحال‌ حاضر ایران جزو ۳ کشور دارای بیشترین اراضی آلوده به‌مین در سراسر جهان است که بالغ بر ۴۲‌هزار کیلومترمربع از اراضی آن آلوده به مین‌های به‌جامانده و عمل‌نکرده جنگ‌تحمیلی عراق علیه ایران است.
استان‌هاى ایلام با مساحت یک‌میلیون و ۷۰۰‌هزار هکتار، خوزستان با مساحت یک‌میلیون و ۳۸۰‌هزار هکتار، کرمانشاه با مساحت ۶۹۱‌هزار هکتار، آذربایجان‌غربى با مساحت ۵۹‌هزار هکتار و کردستان با مساحتى به‌ وسعت یک هزار و ۴۸۰ هکتار، بنا به تحقیق انجمن حمایت از مصدومین مین ایران، به ترتیب آلوده‌ترین نقاط ایران از این منظر به‌حساب مى‌آیند.
زمانى که قطعنامه شماره ۵۹۸ در‌سال ۱۳۶۸ بین دو کشور ایران و عراق به امضا رسید، تمام مردم مرزنشین نواحى غرب و جنوب‌غربى کشور که ۸‌ سال تمام زیر آتش بودند و عزیزان و کاشانه و مال خود را از دست داده بودند، جشن گرفتند. همگان گمان مى‌کردند که تاریخ آلام و دردهایشان به پایان رسیده اما متاسفانه متوجه نبودند که جنگ هنوز در این مناطق وجود دارد.

گستردگى و استفاده و کاربرد وسیع از سلاحى آرام اما مخرب و مرگبار به‌نام «مین‌هاى زمینى» موجب شد که فاجعه‌انگیزترین تراژدى در کشتار و نقص‌عضو انسان‌هاى بى‌گناه در این مناطق ایجاد شود. مین‌هاى زمینى سال‌ها و اغلب دهه‌ها پس از پایان جنگ‌ها در زمین باقى مى‌مانند به‌طورى‌که درحال‌حاضر ۹۰‌میلیون مین خنثى‌نشده در سراسر جهان وجود دارد و بیش از ۸۴ کشور جهان با این مسأله مواجه هستند.

سایت تفریحی سرگرمی...
ما را در سایت سایت تفریحی سرگرمی دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : استخدام کار pride بازدید : 160 تاريخ : دوشنبه 16 فروردين 1395 ساعت: 22:07

آماده سازی قهوه, آداب قهوه خوری

آداب قهوه خوری در میان مردمان عرب

مراسم قهوه خوری از روزگار دیرین مورد احترام مردم عرب و دارای آیین و رسومات خاص خـــود می‌باشد. قهوه اولین چیزی است که عربها پس از سلام و خوش آمدگویی با آن از میهمانان خـــــــود پذیرایی می‌کنند. قهوه جهت پذیرایی از همه افراد قوم و میهمانان فقیر و غنی استفاده می‌شود.
ابزار آماده سازی قهوه
وسایل آماده سازی قهوه متعدد هستند که به جمع آنها “المعامیل” می‌گویند.
المحماس
محماس ظرفی استوانه ای شکل که داخل آن دارای گودی می‌باشد و جهت برشته نمودن و تغییر شکل دانه‌های قهوه “بن” از آن استفاده می‌شود.
هاون
هاون یا اسم دیگر آن “المجر” نوعی آلت استوانه ای شکل که گودی عمیقی دارد و معمولا از نوعی آلیاژ قوی ساخته شده است و دارای دسته ای به نام “قضیب” که جهت کوبیدن وآسیاب نمودن دانه‌های برشته شده قهوه از آن استفاده می‌شود. صداهای صادره از هاون در نزد مردمان عرب منظور خاص خود را می‌رساند.
گمگم و دله
جهت آماده سازی قهوه از دونوع ظرف خاص استفاده می‌شود.به ظرف بزرگتری که جهت آماده سازی اولیه قهوه و جوشاندن آن به حد کافی استفاده می‌شود “الگمگم” می‌گویند.و اما ظرف کوچکتری که جهت راکد نمودن قهوه به مدت زمان معین و گرم نگه داشتن آن و جهت پذیرایی از میهمان استفاده می‌شود “دله” نام دارد.

فرهنگ زندگی, رسوم مردم خوزستان

مراسم قهوه خوری در میان  مردم عرب از روزگار دیرین دارای آیین و رسومات خاص می‌باشد

فنجان
نوعی استکان که فاقد هرگونه دستگیره و دارای شکل هندسی خاص خود می‌باشد و جهت تعارف نمودن قهوه به میهمان مورد استفاده قرار می‌گیرد.

آداب قهوه خوری در میان مردمان عرب
از آداب قهوه خوری در میان مردمان عرب ، که ساقی باید فنجان را با دست راست خود به میهمان تعارف کند و میهمان نیز باید آنرا با دست راست بگیرد و بدون اینکه فنجان را بر روی زمین بگذارد قهوه را میل میکند.
از دیگر آیینها این است که ساقی در برابر میهمان در هنگام تعارف قهوه خود را بــــــه نشانه‌ی حترام به میهمان،خم می‌کند.و اما صدایی که ساقی از برخورد دله با فنجان صادر می‌کند که میهمان با شنیدن آن صدا متوجه می‌شود که قهوه برای آن ریختـــه شد و ساقی بدون هیچ کلامی قهوه را به او تعارف می‌کند چنانچه دوباره قصد میـل قهوه را دارد فنجان را بدون هیچ حرکتی تقدیم به ساقی می‌کند در غیر این صـــورت فنجان خالی را به سمت راست و چپ تکان می‌دهد و تقدیم ساقی می‌نماید.صدا و حرکت جهت ایجاد نظم خاص بین ساقی و میهمان می‌باشد.
برای پذیرایی قهوه توسط ساقی به میهمان اسامی خاصی وجود دارند که شامل : «الهیف » و « الضیف » و «الکیف » و « السیف » می‌باشند.
فنجان اول
الهیف که توسط ساقی قهوه و در حضور و دید میهمان صرف می‌کند و آنهم جهت مطمئن نمودن میهمان از سالم بودن قهوه صرف می‌شود.
فنجان دوم : الضیف
الضیف فنجان دوم است که به میهمان تقدیم می‌شود و میهمان هم موظف به صرف نمودن آن می‌باشد مگر در مواقعی که میهمان از شیخ یا ساقی خواسته ای داشته باشد که در این صورت فنجان را از دست ساقی گرفته و سپس آنرا بر روی زمین می‌گذارد در غیر اینصورت باید صرف شود.

مراسم قهوه خوری خوزستان, آداب و رسوم مردم ایران

قهوه جهت پذیرایی از همه افراد قوم و میهمانان فقیر و غنی استفاده می‌شود

فنجان سوم
الکیف که در صورت تکان ندادن فنجان توسط میهمان و آن هم به خاطر طعم خاص و طریقه آماده سازی قهوه و یا بعد مسافتی که میهمان طی نموده صرف می‌شود.
فنجان چهارم
السیف و آنهم در صورت تکان ندادن فنجان به میهمان تقدیم می‌شود که معمولا توسط افراد خاص و کمی صرف می‌شود و آن هم به دلیل اینکه میهمان پس از صرف نمودن فنجان چهارم به شیخ یا ساقی اعـــــلام می‌نماید که در تمامی شادی‌ها و غم‌ها و همچنین در مواقع دفاع جسمی و عرفانی از شیخ و یا ساقی شریک می‌باشد.که پس از صرف نمودن آن پیمان برادری بین میهمان و شیخ یا ساقی بسته می‌شود.
از دیگر آیینها و رسوم قهوه خوردی در میان اعراب می‌توان به موارد زیر اشاره نمود.
– گرفتن دله در دست چپ و فنجان در دست راست.
– ایستاده و در حالم خم فنجان تعارف شود .
– رعایت حق اولویت در بین حاظرین .
– شروع از سمت راست اولین نفری که قهوه صرف نمود .
– میمهان حق حمل دله را ندارد .
– در صورت بودن پسران پدر نباید قهوه تعارف کند .
– برادر بزرگتر باید قهوه را تعارف کند .

آیین و رسومات خاص, رسوم مردم عرب خوزستان

سایت تفریحی سرگرمی...
ما را در سایت سایت تفریحی سرگرمی دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : استخدام کار pride بازدید : 167 تاريخ : دوشنبه 16 فروردين 1395 ساعت: 22:07

اخباردانشگاه,خبرهای دانشگاه,دکتری

مشاور عالی سازمان سنجش آموزش کشور گفت: نتایج اولیه آزمون دکتری نیمه متمرکز سال ۹۵ زودتر از زمان اعلام شده از روز دوشنبه ۱۶ فروردین به صورت کارنامه در سایت سازمان سنجش منتشر می شود.

دکتر حسین توکلی در گفتگو با مهر افزود: تعداد ۱۵۸ هزار و ۲۵۳ داوطلب در آزمون دکتری نیمه متمرکز سال ۹۵ ثبت نام کردند که از این تعداد ۶۷ هزار و ۴۳۲ نفر زن معادل ۴۲.۶۱ درصد و ۹۰ هزار و ۸۲۱ نفر مرد معادل ۵۷.۳۹ درصد بودند.

وی افزود: آزمون دکتری در ۷ گروه آزمایشی و ۷۷ کد رشته امتحانی در صبح روز جمعه ۱۴ اسفند ماه ۹۴ در ۵۴ شهرستان برگزار شد و داوطلبان در مدت ۱۲۰ دقیقه به دفترچه آزمون اختصاصی و ۹۰ دقیقه به دفترچه آزمون عمومی پاسخ دادند.

توکلی گفت: از تعداد ۱۵۸ هزار و ۲۵۳ داوطلب ثبت نام کننده، تعداد ۱۲۷ هزار و ۷۲۴ نفر در جلسه آزمون و ۳۰ هزار و ۵۲۹ داوطلب در جلسه آزمون غایب بودند. ۸۰.۷۱ درصد داوطلبان در آزمون حاضر ۱۹.۲۲ درصد غایب بودند.

وی افزود: از تعداد حاضرین در آزمون تعداد ۵۵ هزار و ۴۷۲ نفر زن و تعداد ۷۲ هزار و ۲۵۲ نفر مرد بودند. در واقع ۴۳.۴۳ درصد زن و ۵۶.۵۷ درصد آنان مرد بودند.

مشاور عالی سازمان سنجش خاطرنشان کرد: از تعداد ۳۰ هزار و ۵۲۹ داوطلب غایب آزمون تعداد ۱۱ هزار و ۹۶۰ نفر زن و ۱۸ هزار و ۵۶۹ نفر مرد بودند. در واقع ۳۹.۱۸ درصد غایبان زن و ۶۰.۸۲ درصد غایبان مرد بودند.

وی تاکید کرد: به منظور فرصت بیشتر به داوطلبان و دانشگاه ها برای ارزیابی تخصصی نتایج آزمون زودتر از زمان اعلام شده از روز دوشنبه ۱۶ فروردین به صورت کارنامه در سایت سازمان سنجش اعلام می شود.

توکلی یادآور شد: داوطلبان می توانند با وارد کردن شماره داوطلبی و سایر مشخصات نسبت به رویت کارنامه اولیه خود اقدام کرده و پرینت آن را بگیرند.

وی گفت: داوطلبانی که دارای نمره کل تراز نهایی مثبت باشند می توانند مطابق ضوابط مندرج در اطلاعیه ای که امروز ۱۴ فروردین ماه منتشر می شود در مرحله  انتخاب کد رشته محل شرکت کنند.

مشاور عالی سازمان سنجش گفت: شرایط و ضوابط و کد رشته محل های پذیرنده دانشجو از روز سه شنبه ۱۷ فروردین ماه بر روی سایت سازمان قرار خوهد گرفت. داوطلبان مجاز به انتخاب رشته از روز سه شنبه ۱۷ فروردین تا شنبه ۲۱ فروردین ۹۵ می توانند برای انتخاب رشته محل به سایت سازمان سنجش و انتخاب حداکثر ۵۰ کد رشته محل از میان کدرشته های امتحانی مربوط اقدام کنند.

وی افزود: بر اساس انتخاب رشته به عمل آمده، دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی پذیرنده دانشجو، نسبت به اعلام حد نصاب هر کد رشته محل و سایر شرایط و ضوابط پذیرش دانشجو برای ارزیابی تخصصی (مرحله دوم آزمون) از طریق سایت خود در پایان هفته اول اردیبهشت ماه ۹۵ اقدام می کنند.

توکلی گفت: داوطلبان دارای حدنصاب مطابق با اطلاعیه دانشگاه ها و موسسات پذیرنده که بر روی دانشگاه ها و موسسات ذیربط قرار می گیرد، لازم بر اساس برنامه زمانی اعلام شده نسبت به ارائه مدارک و ثبت نام برای سایر مراحل اقدام کنند.

وی تاکید کرد: عدم مراجعه و اقدام مطابق با اطلاعیه دانشگاه ها و موسسات پذیرنده به منزله انصراف از پذیرش در آن دانشگاه و یا موسسه است و و امکان آزمون کتبی و مصاحبه مجدد وجود نخواهد داشت.

توکلی افزود: اطلاعیه تکمیلی همزمان با کارنامه در سایت سازمان سنجش منتشر می شود.

سایت تفریحی سرگرمی...
ما را در سایت سایت تفریحی سرگرمی دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : استخدام کار pride بازدید : 159 تاريخ : يکشنبه 15 فروردين 1395 ساعت: 19:09

اخباردانشگاه,خبرهای دانشگاه,کنکور

آزمون های جایابی و ملی دندانپزشکی و پذیرش دستیار پزشک خانواده در دی ماه ۹۵ برگزار می شود.

به گزارش مهر، آزمون های مختلفی در سال ۹۵ برگزار می شود و هر یک از ماه های سال به ترتیب زمان اعلام نتایج و برگزاری برخی از آزمون هاست.

سه آزمون جایابی دانش آموختگان دندانپزشکی خارج کشور، ارزشیابی دانش آموختگان داروسازی خارج کشور و آزمون ملی دندانپزشکی به صورت همزان در ۱۶ دی ماه ۹۵ برگزار می شود.

آزمون پذیرش دستیار پزشک خانواده هم در ۱۶ دی ماه برگزار خواهد شد. این دوره دستیاری برای اولین بار در سال ۹۴ راه اندازی شده است.

یکصد و چهاردهمین آزمون زبان انگلیسی تولیمو  نیز در ۲۳ دی ماه در شهرهای تهران، مشهد، اصفهان، شيراز، تبريز، كرمان،‌ رشت، بابل، كرمانشاه، يزد، زنجان، گرگان، زاهدان و كيش برگزار می شود.

سایت تفریحی سرگرمی...
ما را در سایت سایت تفریحی سرگرمی دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : استخدام کار pride بازدید : 163 تاريخ : يکشنبه 15 فروردين 1395 ساعت: 19:09

 اخبارسیاسی ,خبرهای سیاسی,زنجانی

وکیل مدافع بابک زنجانی با بیان اینکه هنوز رای صادره دادگاه بدوی موکلم به ما ابلاغ نشده است، گفت: قرار است رای دادگاه فردا (دوشنبه) ابلاغ شود.

به گزارش ایرنا  ، رسول کوهپایه زاده با تکذیب خبر برخی از رسانه ها مبنی بر اینکه فردا این پرونده به دیوان عالی کشور می رود، گفت: هنوز این رای ۲۳۰ صفحه ای به ما ابلاغ نشده و قرار است این پرونده فردا در اختیار ما قرار گیرد.

او تأکید کرد: ما باید از روی این پرونده یادداشت برداری کنیم و این موضوع نیز زمان بر است و زمانی که کل پرونده و رای را مطالعه کنیم، امر ابلاغ به حساب می آید.

کوهپایه زاده ادامه داد: پس از این مراحل، ۲۰ روز زمان تجدیدنظر خواهی و اعتراض ما فرا می رسد و ما نیز اعتراض خود را به همراه لوایح تنظیمی تقدیم دیوان عالی کشور می کنیم.

به گفته او، هنوز این پرونده در اختیار دیوان عالی کشور قرار نگرفته و اینکه برخی از رسانه ها خبرهایی مبنی بر ارجاع این پرونده به دیوان عالی کشور را روی خروجی خود ارسال کرده اند، صحت ندارد.

وکیل مدافع بابک زنجانی گفت: پس از مطالعه رای دادگاه بدوی، اعتراض خود را به دادگاه اعلام خواهیم کرد و پس از آن پرونده به دیوان عالی کشور ارجاع می شود.

سخنگوی قوه قضاییه در نود و سومین نشست خبری خود در تاریخ ۱۶ اسفندماه سال ۹۴ اعلام کرده بود، حکم بابک زنجانی و دو متهم دیگر که در پرونده نفتی محاکمه شدند در دادگاه بدوی صادر شده و دادگاه این سه متهم را مفسد فی الارض تشخیص داده است.

حجت الاسلام والمسلمین غلامحسین محسنی اژه ای خبر داده بود که دادگاه بدوی این سه متهم را به اعدام محکوم کرده و همچنین به رد مال مربوط به شاکی که همان شرکت ملی نفت ایران است را اعلام و به جزای نقدی معادل یک چهارم پولشویی محکوم کرده است.

دادگاه بابک زنجانی و دو متهم دیگر پرونده میلیاردی نفتی از مهرماه تا اسفند سال ۹۴ با برگزاری ۲۶ جلسه وی را متهم به مفسد فی الارض کرد.

سایت تفریحی سرگرمی...
ما را در سایت سایت تفریحی سرگرمی دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : استخدام کار pride بازدید : 113 تاريخ : يکشنبه 15 فروردين 1395 ساعت: 19:09

المپیک لندن آوردگاهی شد تا نام محمد بنا را به نامی جاودان در تاریخ ورزش ایران تبدیل کند. فرنگی کاران ایرانی با هدایت بنا در یک دستاورد بی نظیر سه طلا به دست آوردند.

المپیک لندن آوردگاهی شد تا نام محمد بنا را به نامی جاودان در تاریخ ورزش ایران تبدیل کند. فرنگی کاران ایرانی با هدایت بنا در یک دستاورد بی نظیر سه طلا به دست آوردند. همین سه طلا موجب شد تا ایران با چهار طلا یکی از بهترین المپیک های خود را تجربه کند و آقای خاص کشتی ایران لقب «پرافتخارترین مربی ورزش ایران در تاریخ المپیک» را از آن خود کند.

مرد طلایی ورزش ایران، تفاوت ها را رقم می زند. در المپیک پکن بنا نبود و کشتی فرنگی ایران دست خالی برگشت و در لندن او بود و کاری کرد کارستان. این بار هم پس از حدود سه سال جدایی، محمد بنا به کشتی برگشته تا معمار نسل طلایی کشتی فرنگی ایران، امیدها را برای تاریخ سازی در المپیک ریودوژانیرو زنده کند. بنا در گفتگو با «شرق» از تاثیر موفقیت در المپیک در زندگی اش گفته است.

اخبارورزشی,خبرهای ورزشی,بنا

عنوان پرافتخارترین مربی تاریخ ایران در المپیک ۲۰۱۲ لندن چقدر مسئولیت شما را برای این دوره از بازی های المپیک (۲۰۱۶ ریودوژانیرو) سخت تر کرده است؟
– برای من همه مربیان پر افتخار هستند. به طور مثال خیلی از مربیان کشتی که قبلا مربی خود من بودند و الان در میان ما نیستند؛ اما در کل باید بگویم این افتخار بزرگی برای من است و سعی می کنم در المپیک پیش رو به هر شکلی آن را حفظ کنم که البته این موضوع هم به بزرگی و غیرت بچه ها بستگی دارد که من را چقدر دوست دارند تا دوباره در همین جایگاه بمانم چون فکر می کنم همه چیز دست بچه هاست. من که به تنهایی نمی توانم بروم کشتی بگیرم. ما تمام شرایط را برای شان مهیا می کنیم تا ان شاءالله این فضا دوباره به وجود بیاید و یک پیروزی دیگر با یک اسم دیگر به دست بیاید.

پس این طور که مشخص است با وجود اینکه در این مدت مشکلات زیادی داشتید به گرفتن یک نتیجه خوب در المپیک ریو هم امیدوار هستید؟

– من اگر امیدواری نداشتم دوباره برنمی گشتم. البته همیشه افسوس می خورم که چرا بنا به شرایطی، این دو سه سال را از دست دادیم. به هر حال تیم ما در المپیک ۲۰۱۲ لندن سه مدال طلا گرفت، قهرمان شد. مردم همه این توقع را دارند در این المپیک هم حداقل همین نتیجه را بگیریم اما این در حالی است که شرایط الان ما با شرایط چهار سال پیش فرق دارد.

اولا که بازگشت دوباره من طوری شد که شورای فنی کشتی فرنگی این مسئولیت را رسانه ای کردند و آن را گردن من انداختند؛ یعنی جوری شد که من نمی توانستم به آن نه بگویم چون دوباره من را مقابل مردم می گذاشتند و من هم اصلا چنین مسئله ای را دوست نداشتم. من مرتب تمام آن ۱۷ ماه را که نبودم، اخبار و شرایط موجود تیم را مستقیم از تلویزیون و سایت ها می دیدم. واقعا اوضاع خیلی به هم ریخته بود اما روی شناختی که سال ها از بچه هاداشتم به این نتیجه رسیدم اگر این فشار را تحمل کنم می شود در این المپیک هم خوب کار کنیم و باز به موفقیت بریم. به خاطر وجود و پتانسیل بچه ها قبول کردم دوباره برگردم.

قبول دارید خودتان کار خودتان را سخت کردید و با سه مدال طلای لندن کاری کردید توقع ها بالا برود؟
– مگر بد است؟ مثلا من بروم مدال نگیرم که بعد بگویم کارم سخت نشود. اگر قرار است کار، این جوری سخت شود و در نهایت آن طوری آن موفقیت ها به دست آید حاضرم هر روز به من بگویند برو کوه دماوند را بکن و دوباره جمعش کن ولی آن موفقیت حاصل شود.

اخبارورزشی,خبرهای ورزشی,بنا

شما خودتان قبل از المپیک ۲۰۱۲ پیش بینی این را می کردید که بتوانید این قدر خوب نتیجه بگیرید؟
– شما می توانید بروید از کسانی مثل حمید سوریان و امید نوروزی سوال کنید. من شش ماه قبل از المپیک لندن به بچه ها می گفتم ما حداقل سه تا مدال طلا می گیریم. حتی گفته بودم ما می توانیم قهرمان المپیک شویم و شد. این در حالی بود که شانس این را داشتیم هر شش مدال را بگیریم. یعنی بشیر باباجان زاده، حبیب الله اخلاقی و سعید عبدولی هم می توانستند مدال بگیرند. شاید بعضی ها بگویند حالا که این موفقیت ها به دست آمده شما این حرف ها را می زنید و قبل از آن پیش بینی نمی کردید اما من می گویم برای این حرف هایم شاهد دارم، شما می توانید بروید و این موضوع را بپرسید.

الان هم که شاهد دارید. برای المپیک ریو چه پیش بینی می کنید؟
– الان شرایط آن شرایط نیست. خیلی سخت است ولی اگر بگویم تعداد مدال هایمان از لندن هم بیشتر می شود مردم توقع شان بالاتر می رود. کلا من خیلی به کار و بچه ها ایمان دارم. تمرینات خیلی خوب پیش می رود. واقعا سر تمرینات خوشحال هستم. بعضی از بچه ها را آنقدر در تمرینات اذیت می کنم طوری که حتی خودم هم دلم برای شان می سوزد. من اگر در تمرین دادن به آنها سخت می گیرم فقط به خاطر خودشان است. البته چون انتخاب تیم المپیکی باید با فرآیند مسابقه انتخابی باشد. من می خواهم همه بچه ها این انگیزه را داشته باشند که برای المپیک بجنگند. بچه هایی که واقعا خوب هستند؛ هر چند که سخت است.

حمید سوریان، امید نوروزی، قاسم رضایی سه طلایی لندن و بقیه بچه هایی که در تیم المپیک لندن بودند در این المپیک چهار سال سن شان بالاتر رفته است. این موضوع شما را برای المپیک ریو نگران نکرده است که مانع از نتیجه دلخواه تان شود؟
– اولا این افراد زمانی که در المپیک لندن بودند جوان بودند و الان در اوج پختگی هستند. یعنی در مرز ۲۸، ۲۹ سالگی، تمام آنهایی که درگیر تاریخچه المپیک هستند. بعضی موقع ها در سن ۲۷ سالگی کشتی را می گذارند کنار و بعد نزدیک المپیک که می شود دوباره کشتی را شروع می کنند تا دوباره مدال المپیک را بگیرند چون المپیک اوج تجربه است. شما واقعا نمی توانی در جوانی مدال المپیک بگیری مگر اینکه یک جوان واقعا استثنایی باشی. درست است. سن این بچه ها بالا رفته اما بدن آنها اینقدر در اوج پختگی است که شاید بهتر از المپیک لندن هم نتیجه بگیرند. من اصلا این نگرانی را ندارم که این بچه ها پیر شده اند.

شاید از نظر ذهنی هم یک امتیاز مثبت نسبت به رقبای شان داشته باشند. این بچه ها در المپیک قبل، مدال طلا گرفته اند. این موضوع قطعات می تواند به آنها کمک هم کند.
– به نظر من حمید سوریان باید در المپیک ۲۰۰۸ پکن طلا می گرفت که نگرفت. المپیک لندن گرفت. اینجا هم این شانس را دارد که سومین طلایش را بگیرد تا جاودانه شود. سه تا طلا نشده ان شاءالله دوتا طلا می شود.

قهرمان المپیک شدن نقطه عطف هر ورزشکاری است. چه در زندگی شخصی، چه در زندگی ورزشی اش، طوری که به کل، شرایط زندگی او را تغییر می دهد. برای شما هم قبل از المپیک لندن و بعد از آن چنین اتفاقی افتاد؟
– طبیعتا باید بیاییم از ۱۲ سال پیش حساب کنیم. وقتی من به عنوان یک مربی کارم را شروع کردم. شاید کسی اصلا اعتقاد نداشت من بتوانم مربی خوبی شوم. این شناخت یک آدم بزرگی مثل حاج محمدرضا طالقانی بود که من را وارد عرصه مربیگری کرد و من هم از مربیگری جوانان کار را شروع کردم. من شناخته شده نبودم اما کار کردم. بیلان گذاشتم تا به این عرصه رسیدم. طبیعتا اوج این کار المپیک بود که خیلی من را کامل تر کرد و از نگاه مردم هم محبوب تر و بزرگ تر شدم. من ممنونم از المپیک که چنین کاری را با من کرد. اینقدر به من چسبیده که دوست دارم دوباره آن را ادامه بدهم.

اخبارورزشی,خبرهای ورزشی,بنا

می توان برای طلای المپیک یا مدال المپیک از یک بعد دیگر برای ورزشکاران بحث کرد؛ اینکه این مدال بتواند از لحاظ مالی هم برای ورزشکار یک دستاوردی داشته باشد. یعنی قهرمان المپیک نباید زندگی اش با یک ورزشکار معمولی یکی باشد. آیا در کشور ما توجه کافی به چنین کسانی که در المپیک افتخارآفرینی می کنند، می شود؟
– از نظر آن استانداری که مثلا در کشوری مثل روسیه ورزشکاری یک مدال طلا می گیرد، بعد یک میلیون دلار به او پاداش می دهند، نه. ما در این حد نیستیم. فوقش صدتا سکه می دهند. حالا الان برای المپیک ریو گفتند ۳۰۰ تا سکه طلا می دهند. حالا باید در این مسیر تورم و کمبود بودجه را هم در نظر گرفت. مثلا اینکه در چه زمانی این سکه ها را بدهند که می شود همان صدتا اما یک موقع می بینی لطف هایی که بیرون از محیط استاندارد به مدال آوران می شود به آنها کمک می کند.

مدال المپیک خیلی برای قهرمانان حسن دارد. بالاخره ما دیدیم که زندگی هایشان همه تغییر کرده است. از طریق استان های شان و منابعی که دیده نمی شود کمک های زیادی به آنها می شود اما اینکه دولت بخواهد قدردانی ویژه کند چنین شرایطی وجود ندارد.

بدون تعارف واقعا از خود شما بعد از المپیک لندن چطور تقدیر کردند؟
– من اصلا از اول دنبال این چیزها نبودم.

بله شما که نبودید و همه هم شما را می شناسند. حتی در المپیک لندن گفتید جایزه تان را به سعید عبدولی بدهند که با ناداوری از مسابقات حذفش کردند ولی به هر حال مسئولان هم یک وظیفه ای دارند که باید انجام دهند.
– اگر شما کسی را ببینید که بگوید از پول و پاداش بدم می آید، دروغ می گوید. آدم دروغگویی است. همه پول را دوست دارند. من هم دوست دارم به من پاداش بدهند. ماشین فراری بدهند. خانه در ولنجک بدهند. ولی نه، هیچ موقع دنبالش نبودم. اینکه بخواهند به من این امکانات را بدهند، نه نبوده. از طرفی خیلی از این استاندارد استفاده نکردند و پاداش نگرفتند اما از موقعیت اجتماعی شان استفاده کردند. من حتی این کار را هم نکردم. من کارم کشتی بوده و از اول هم که آمدم دنبال هیچ چیز نبودم. یک حقوقی به من دادند که از روزی پنج هزار تومان بوده تا اوجش که نزدیک المپیک بوده شده ۸۰۰ هزار تومان و بعد شش ماه آخر به یکباره شش میلیون تومان شد.

اخبارورزشی,خبرهای ورزشی,بنا

این بالاترین حقوق هایی بوده که من گرفتم. یک موقع هم شده از کشتی رفتم بلافاصله بیمه ام را که پدرم و مادرم تحت پوشش آن بوده اند قطع کردند. من هنوز هم بعد از ۵۷ سال در خانه پدر و مادرم زندگی می کنم و اصلا از این موضوع ناراحت نیستم چون کلا معامله ای که من در این چند سال انجام دادم با خدا بوده. این هم شعار نیست.

هر کس هم هر فکری می خواهد بکند. من عاشق این کار هستم. عشق این کار را هم با هیچ چیزی در دنیا عوض نمی کنم. الان هم بزرگترین عزتی که دارم عشق مردم است که به من دارند. وقتی می روم در یک سوپرمارکت چیزی بخرم نیم ساعت طول می کشد و با مردم حرف می زنم لذت می برم. این بالاترین لذت و پاداشی است که من تا الان گرفتم.

اما برای همین مردم هم یک ناراحتی به وجود آمد که چرا شما در چند مقطع رفتید و دوباره آمدید. روزی که زمزمه این شد که محمد بنا دوباره می خواهد برگردد انگار ما دوباره سه تا مدال طلای المپیک گرفته بودیم. اینقدر مردم خوشحال بودند.
– بله، خودم هم این را حس کردم. روزی که آمدم، همکاران شما اینقدر به خانه کشتی آمده بودند که انگار قرار بود رییس جمهور بیاید.

مردم دوست دارند شما همیشه باشید. برای کشتی فرنگی ما مثل فرگوسن برای منچستر باشید.
– ببینید من بودن را به هر قیمتی دوست ندارم. شما اگر می خواهید محمد بنا باشد از او مدال المپیک می خواهید. وقتی این موضوع هست کسی نمی بیند که یک زمان هایی دست من را می بندند و بعد من را هل می دهند در استخر می گویند حالا شنا کن. این که نمی شود. شما اگر می بینید کشتی گیری مصاحبه نمی کند و از شرایطش گلایه نمی کند به خاطر این است که می بیند یک گردن کلفتی مثل محمد بنا پشتش ایستاده. من که برای خودم حقی قائل نیستم. شما یک جا بروید گیر بیاورید که من حرفی را به خاطر خودم زده باشم ولی برای کشتی من همه چیز را می خواهم.

وقتی شما شش سال زجر می کشی، تلاش می کنی که بیایی قهرمان المپیک شوی توقع تغییر داری. چهار سال از المپیک لندن گذشته اما خوابگاه های بچه ها هیچ تغییری نکرده است. از شدت بوی بد نمی توانی وارد راهروهای آنجا شوی. تازه بعد از این همه مدت این محل توسط خود رسول خادم دارد بازسازی می شود. من حرف می زنم می گویند بیخود حرف می زنی. وزنه برداری و بوکس حرف می زنند می گویند بیخود حرف می زنید. ما مشکلات و تورم داریم ولی من می گویم این طور نیست. ورزش پول دارد. من می گویم همان پول ورزش را به ورزش بدهید. تیمی که الان همه مردم آرزو می کنند در المپیک ریو مدال بگیرد، امکانات هم می خواهد. والله شب هایی هست که من از استرس دو ساعت بیشتر نمی توانم بخوابم. آن دو ساعت هم همش در خواب و بیدارم چون می دانم چه مسئولیتی دارم و چه شرایط بی امکاناتی وجود دارد.

اخبارورزشی,خبرهای ورزشی,بنا

در این مقطع که به المپیک نزدیک می شویم خیلی از کارشناسان و مدیران ورزش با ناامیدی درباره المپیک ریو حرف می زنند. این در حالی است که دوره قبل کاروان ۱۲ مدال گرفته و تاریخی ترین نتیجه حضورش را در ادوار این بازی ها به دست آورده است. تحلیل شما به عنوان کسی که سال ها در این عرصه بوده چیست؟ یعنی ما باید توقع مان را اینقدر پایین بیاوریم و در حد شش مدال از کاروان انتظار داشته باشیم؟
– من اصلا این پیش بینی های کارشناسانه را در ورزش قبول ندارم چون همه چیز ما خارج از استاندارد است. المپیک ۲۰۰۸ پکن هم خیلی ها پیش بینی کردند اما آنی که می خواستیم نشد. در المپیک لندن برای کشتی فرنگی اصلا مدالی نگذاشته بودند. ما داشتیم می رفتیم بازی های آسیایی ۲۰۱۰ گوانگجو، تمام فکرم این بود که بهترین نتیجه را بگیریم. بعد فهرست پیش بینی کمیته ملی المپیک از تیم ملی فرنگی در این بازی ها را دیدم و آقای بهرام افشارزاده دبیر کمیته به من گفت «محمد راستش را بخواهی ما برای شما یک مدال پیش بینی کردیم.»

اما دیدید که ما آنجا چهار مدال گرفتیم و قهرمان تیمی هم شدیم. این است که این پیش بینی ها حدس و گمان است. برای پیش بینی کردن به وضع مدیریت و بودجه نگاه می کنند. من تمام این دادها را می زنم که راحت تر حرکت کنم اما باز هم می گویم بچه های ما آنقدر وجود دارند که اگر نان خشک هم بخورند، در ریو دلاوری خواهند کرد. ما همه چیز را کنار می گذاریم و به بچه های مان می گوییم غیرت کن. همین غیرت که می گویی تمام است باید تا آخر خط بروی. همچین چیزی در سیستم اروپا وجود ندارد که کشتی گیر بخواهد با «غیرت کن» ورزش کند.

از پشتوانه سازی در فرنگی راضی هستید یا باید خیلی کار شود؟
– من یک زمان هایی که از خانه کشتی بیرون می روم یک حرف هایی از اطراف می شنوم که انگار یک سیخ در قلبم فرو می کنند. ما باید بدانیم ۱۰، ۱۳ سال پیش در فرنگی کجا بودیم، بعد یک آدم هایی که خودشان را کارشناس و بزرگ می دانند می گویند محمد بنا سه، چهارتا کشتی گیر را گرفته چند سال با همین ها دارد تیم را می چرخاند و نتیجه می گیرد. من می خواهم بدانم ۱۲ سال پیش سعید عبدولی چند سالش بود؟ سعید آن موقع ۱۰، ۱۳ سالش بوده. آیا آن موقع در اختیار من بوده.

بشیر باباجان زاده آن موقع چند سالش بود؟ من آن موقع که آمدم در یک وزن بیشتر مدال نداشتیم. بعد شد دو وزن، بعد سه وزن، بعد شد تمام اوزان و بعد هم تیم قهرمان المپیک شد. ما سه، چهار بار هم قهرمان جام جهانی شدیم که خواب آن را هم نمی دیدیم، آن هم در خاک روسیه. بعد من انتخابی نگذاشتم. انتصاب کردم. روحیه را از بین بردم. اگر روحیه ها از بین می روند چرا اینقدر مدال و مهره به دست می آید.

تازه ما چند تا مهره هم در این سال ها از دست داده ایم.
– بله، از دست دادیم. در هیچ کجای دنیا نمی توانی در سال قبل از المپیک دوتا از بهترین ۹۸ کیلوگرم های جهان را از دست بدهی، بعد یکی دیگر که در خانه اش خوابیده باشد، بخواهد به عراق برود و بعد بیاری اش و قهرمان المپیک شود. اگر انگیزه و پشتوانه سازی نبود این مدال ها به دست نمی آمد. شما مسابقات جام جهانی را نگاه کنید. هر فصل یک تعدادی هستند. رقابت های قهرمانی آسیا که ما در آن شرکت کردیم هم همین طور بوده. فرشاد علیزاده، امیر علی اکبری، طالب نعمت پور، همه اینها که به میدان رفتند هستند.

اخبارورزشی,خبرهای ورزشی,بنا

اینها آن موقع عضو تیم ملی نبودند (سال ۲۰۰۹). ما همیشه از نفرات دوم، سوم یا جوان استفاده کردیم. من نمی دانم چه کار باید کنم. تیم بزرگسالان را دست من دادید. نوجوانان را دست من ندادید. من تیم را قهرمان جهان و المپیک کنم یا بروم در باشگاه ها پشتوانه بسازم؟ این یک سیستمی است که از رده نونهالان شروع می شود. ضمن اینکه ما استعداد داریم و لازم نیست برویم پیدا کنیم. حفظ و نگهداری این استعدادها مهم است. بعد هم هر رده ای مسئولیت خودش را دارد. باید رده قبلی برای بعدی بسازد. آن هم برای من. وظیفه من پشتوانه سازی نیست. مثل این است که شما به مورینیو یا فرگوسن بگویی فوتبالیست بساز بعد آن را بیاور در منچستر بازی کند. این است که یکسری چیزها واقعا قلب آدم را به درد می آورد. من وقتی می روم جایی، این حرف ها را می شنوم، عادت ندارم جواب بدهم، چون می گویم خدا بالای سر هست و همه چیز را می بیند.

ظاهرا کارگاه های آموزشی برای نوجوانان و جوانان درست کردید؟
– بله، من درست کردم. یک مرحله آن را انجام دادیم اما فعلا حساسیت المپیک است و این بچه ها دارند زیر نظر مربیان شان تمرین می کنند. ان شاءالله بعد از المپیک ریو دیگر نمی روم و می مانم. یک برنامه شش ساله دارم، در این برنامه پشتوانه سازی هم هست.

سایت تفریحی سرگرمی...
ما را در سایت سایت تفریحی سرگرمی دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : استخدام کار pride بازدید : 234 تاريخ : شنبه 14 فروردين 1395 ساعت: 17:23